آغاز مرحله دوم رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی ایران و عمان

 

به گزارشبصیر به نقل از  روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور دارد به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح سلطنت عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آب های عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرده اند.

امیردریادار ˈسیاوش جرهˈ معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در این خصوص گفت: در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212 از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر ۳ حضور دارند.

وی افزود: این ناوگروه قبل از برگزاری رزمایش جلسات هماهنگی و برنامه ریزی را با ناوگروه کشور عمان انجام داد که در این دو روز بازدیدهای دوجانبه و مسابقات ورزشی و قرآنی نیز صورت گرفت.

دریادار جره ادامه داد: هم اینک یگان های شرکت کننده ایرانی و عمانی در این منطقه عملیات امداد و نجات را تمرین می کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این رزمایش تمرین های راهکنشی(تاکتیکی) نظیر تمرین سوختگیری در دریا، تغییر آرایش، همراهی(اسکورت) کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و تمرین لنگر انداختن در صورت بندی انجام شد.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم تمرین ها، تخصص امداد و نجات انجام می شود که واکنش سریع در مقابل سوانح دریایی و نجات شناور و نیروهای انسانی آسیب دیده از اهداف این مرحله رزمایش است.

معاون عملیات نیروی دریایی افزود: ناوگروه ایران پس از پایان این رزمایش به بندرعباس بازخواهد گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا