مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

تولید حدود ۱۶۰۰ تن ماهی گرم‌آبی در فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت جهان، توليد هر چه بيشتر پروتئين حيوانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و پرورش آبزيان به دلايل متعددی به عنوان عمومی‌ترين و موثرترين راهكار جهت توليد پروتئين درآينده محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین پرورش‌دهندگان ماهی با سرمايه‌گذاری اندک و در مدت زمان کمی می‌توانند علاوه بر به دست آوردن سرمايه اوليه به سوددهی از اين توليدات هم برسند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خاطرنشان کرد: شهرستان فریدونکنار دارای ۴۳ آب بندان فعال به وسعت ۷۵۱ هکتار به منظور ذخیره‌سازی و تأمین آب کشاورزی است که از این تعداد ۲۶ آب بندان به وسعت ۵۹۷ هکتار در پرورش و تولید ماهیان گرم‌آبی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رزاقی با بیان اینکه در ۳۵ قطعه زمین‌ زراعی به وسعت ۲۰ هکتار نیز پرورش ماهی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: امسال ۱۵۹۲ تن ماهیان گرم‌آبی در فریدونکنار تولید شده است که از این میزان ۱۴۹۲ تن ماهی از آب بندان‌ها و ۱۰۰ تن نیز از مزارع به دست آمده است.

وی افزود: با پرورش ماهی در آب‌بندان‌ها برای ۱۴۱ نفر به طور مستقیم و ۲۰۲ نفر نیز به صورت غیر مستقیم از طریق آب‌بندان و ۳۵ نفر نیز در مزارع پرورش ماهی اشتغال‌ به وجود آمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا