دولت با شکایت از آمریکا و ثبت حقوقی آن نگرانی ملت را برطرف کند

به گزارش بصیر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی درباره تحریم جدید ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ این اولین و تنها اشتباه و نقضی نیست که غربی‌ها در قبال توافق ژنو انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ آمریکایی‌ها پیشتر،‌ تفسیر غلط از توافق ژنو ارائه داده که موجبات اعتراض جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورده بود.غضنفرآبادی با تأکید بر بهره گرفتن از اذعان روسیه ـ به‌عنوان یکی از اعضای ۱+۵ به تخلف آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه کشورمان گفت: ایران می‌تواند به اتهام‌ نقض مفاد توافقنامه ژنو از سوی آمریکا از این کشور به مجامع جهانی شکایت کند.

وی با هشدار نسبت به خوشبینی بیش از حد بعضی در داخل نسبت به آمریکایی‌ها اظهار کرد:‌ اگر به‌واسطه این گونه خوشبینی‌ها جلوی تخلفات امریکایی‌ها ناایستیم و آن ها ما را در برابر تصمیمات زیاده‌خواهانه‌اشان آرام دیده و پاسخ و اقدام قاطع از ما نبینند، پا را از این فراتر گذاشته و به تعهدات دیگرشان نیز اعتنا نخواهند کرد و دشمنی بیشتری بروز می‌دهند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ باید از جایی محکم ایستاد و حال که یک عضو ۱+۵ هم اذعان کرده که تحریم‌های اخیر امریکا خلاف روح توافقنامه ژنو است،‌ باید خیلی شدیدتر اعتراض کرده و واکنش نشان دهیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها دوست دارند ما در برابر اقداماتشان آرام باشیم تا بدین ترتیب به‌راحتی و به اصطلاح جلو آمده و گاز بگیرند و برگردند.

غضنفرآبادی سکوت مسئولان را در برابر این گونه حرکت‌ها و تصمیمات آمریکا موجب بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های دستگاه سیاست خارجی کشورمان در پیگیری منافع ملی دانست و گفت:‌ آمریکا با نقض توافقنامه ژنو، تخلف واضحی انجام داده است و باید اقدام متناسب حقوقی در قبال آن همچون شکایت به نهادهای رسمی حقوقی بین‌المللی صورت گیرد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی‌شک، خواسته طرف غربی از ما سکوت در برابر کارشکنی‌های آمریکا در زمینه حل مسالمت‌آمیز مسئله هسته‌ای ایران و دستیابی کشورمان به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است، اما ما باید در پیگیری منافع خود، به‌شدت فعال باشیم؛ موضوع، برای ملت ایران هم روشن است و دولت هم باید با تقدیم شکایت حقوقی به دادگاه صالح بین‌المللی و ثبت رسمی آن نگرانی ملت را در قبال حق مسلم هسته‌ای خود برطرف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا