امید به زندگی در مردان بیش از زنان ایرانی است

بصیر ،سید حسن قاضی زاده هاشمی امشب در برنامه ای باموضوع تشریح و بررسی عملکرد دو ساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش هزینه ها در بیمارستانهای دولتی افزود: دیگر مردم برای خدماتی همچون تصویربرداری، آزمایش و تهیه دارو نیاز به خروج از بیمارستان ندارند و تمام نیازهایشان در داخل همان مرکز (محل مراجعه اولیه) انجام می پذیرد.

وی خاطر نشان کرد:در وضع بهداشت و درمان کشور پیشرفت هایی حاصل شده اما هنوز بطور کامل راضی نیستیم.

وزیر بهداشت بابیان اینکه در شهرستانها حدود ۷ درصد و در شهرهای بزرگ ۸ تا ۹ درصد از هزینه درمان بر عهده بیماران است و برای بیماریهای خاص هم در حال تنظیم و بازنگری تعرفه ها هستیم.

هاشمی بابیان اینکه رضایتمندی مردم ازعملکرد این وزارت متناسب با زیرساخت های موجود در شهرستانها و استانها متفاوت است، گفت: رضایتمندی مردم را بطور میانگین ۷۰ درصد است.

** تا پایان مهرماه تمام حاشیه نشین تحت پوشش خدمات پزشکی قرار می گیرند

وزیر بهداشت گفت: از ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین تا کنون ۸ میلیون نفر تحت پوشش خدمات پزشکی قرار گرفته اند و تا پایان مهرماه تمام این گروه تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در زمینه ارتقاء هتلینگ در بیمارستان ها تا کنون یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که این میزان قابل مقایسه با گذشته نیست.

هاشمی افزود:حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات تشخیصی اتاق عمل در بیمارستانها توزیع کرده ایم و بیمارستانهای فرسوده نسبت به گذشته ظاهری آراسته تر با تجهیزات پیشرفته تر پیدا کرده اند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان ساخت: در ۵۷۰ بیمارستان کشور بیمارستانی نداریم که تغییری نسبت به گذشته نداشته باشد.

وزیر بهداشت درمورد معوقه های بیمه ها گفت:رییس جمهور با توجه به نامه ای که از سوی وزارت بهداشت نوشته شده شخصی را مأمور پیگیری و بررسی این مشکل کرد.

قاضی زاده هاشمی افزود: سعی می کنیم ظرف یک ماه آینده معوقات بیمه ها را تأمین و پرداخت کنیم که این موضوع برای ادامه اجرای طرح تحول سلامت ضروری است.

وزیر بهداشت افزود: تا امروز یک هزارو ۵۰۰ خانه بهداشت ساخته و تجهیز و یا بازسازی شده است و به نظر می رسد تا آخر این دولت خانه بهداشت ساخته نشده وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور واکسنی (پنتاوالان ) را که به غیر از یمن در همه جای جهان استفاده می شد توزیع و برای نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد.

قاضی زاده خاطر نشان کرد: داروها از ۲۲۰ قلم به بیش از ۴۲۰ قلم افزایش یافته و انواع مکمل ها و قطره های مولتی ویتامین برای مادران و نوزادان در بازار توزیع شده است.

وی با اشاره به مشکلات جامعه پرستاری در کشور افزود: اطمینان می دهم که ما هم کمتر از دیگران به فکر پرستاران نیستیم و تا آنجایی که دستمان باز باشد برای آنها کار انجام می دهیم.

انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا