میوه ۹ درصد گران شد

میوه 9 درصد گران شد

بنا بر اعلام بانک مرکزی در هفته گذشته قیمت تخم‌مرغ ۶٫۵ درصد، گوشت قرمز ۰٫۱ درصد و گوشت مرغ ۱٫۶ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. در عین حال لبنیات، برنج، چای و روغن نباتی ثبات قیمت داشته و قیمت حبوبات ۰٫۴ درصد، میوه‌های تازه ۰٫۹ درصد، سبزی‌های تازه ۰٫۲ درصد و قند و شکر ۰٫۱ درصد کاهش یافته است.

لبنیات و تخم‌مرغ
در هفته منتهی به ۱۷ مرداد‌ماه سال جاری متوسط قیمت در گروه لبنیات نسبت به هفته قبل بدون تغییر مانده و بهای تخم‌مرغ ۶٫۵ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که هر شانه تخم‌مرغ ۷۴۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان به فروش رفت. این در حالی است که قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل نزدیک به ۲۸ درصد گران‌تر شده است.

برنج و حبوبات
در این هفته قیمت برنج داخله درجه یک و دو ثابت بود. به‌طوری که قیمت برنج نسبت به هفته قبل از آن ۰٫۲ درصد کاهش یافته، اما نسبت به هفته مشابه سال قبل ۰٫۲ درصد افزایش دارد. اما در گروه حبوبات بهای لوبیا سفید بدون تغییر و قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰٫۱ تا ۰٫۸ درصد کاهش یافت. این در حالی است که نرخ حبوبات در هفته مورد گزارش نسبت به هفته قبل ۰٫۳ درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل ۱۵٫۴ درصد کاهش یافته است.

میوه و سبزی‌های تازه
در هفته منتهی به ۱۷ مرداد‌ماه سال جاری در میادین زیرنظر شهرداری زرد‌آلو و گیلاس عرضه کمی داشت، اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه شد. همچنین میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای زرد‌آلود ۵٫۸ درصد و گیلاس ۱٫۵ درصد افزایش اما قیمت سایر اقلام این گروه بین ۴٫۴ درصد تا ۳۵٫۸ درصد کاهش یافتند. همچنین در گروه سبزی‌های تازه قیمت خیار ۰٫۵ درصد و لوبیا سبز ۱٫۲ درصد افزایش یافته، اما قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰٫۹ درصد تا ۴٫۶ درصد کاهش داشت.

گوشت مرغ و گوشت قرمز
در هفته مورد گزارش بانک مرکزی بهای گوشت گوسفند ۰٫۱ درصد و گوشت مرغ ۱٫۶درصد افزایش یافت. در عین حال قیمت گوشت تازه گاو و گوساله ثابت ماند. این در حالی است که گوشت قرمز نسبت به سال گذشته شش درصد و مرغ ۱۰ درصد گران‌تر شده‌اند.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در هفته گذشته قیمت قند ۰٫۱ درصد کاهش یافت و قیمت شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا