فرمانده مرزبانی کشور:

سیاست مرزبانی کشور در سال ۹۵ مبارزه جدی با قاچاق کالا است/ دولت مردان تدبیری برای مرزبانان کنند

بصیر، سردار قاسم رضائی در نشست مطبوعاتی که در مجتمع شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، با اشاره به اینکه سال ۹۴ برای مرزبانان سال خوبی بوده است، خاطرنشان کرد: با هوشیاری و توان ماموران توانستیم از ورود بیش از ۶۶ تن مواد مخدر جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اقدام‌های جدی برای مبارزه با اشرار و دشمنان در منطقه انجام داده است که دستگیری ۳ تروریست با بیش از ۱۴۰ چاشنی مختلف صوتی و انفجاری از مهم‌ترین این اقدام بوده است.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تعامل با کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس، توانستیم امنیت مناسبی را در مرزهای کشور ایجاد کنیم و به شدت از قاچاق کالا جلوگیری به عمل آمد.
رضایی اظهار کرد: شکر و برنج ۳۰ تا ۵۰ درصد از موارد کشف شده بوده است که این امر در راستای مبارزه با قاچاق صورت گرفت.
وی افزود: در ۴۵ روزی که از امسال گذشته بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد قاچاق کشف شده است که سیگار، تجهیزات ماهواره‌ای، مواد محترقه، ابزار صوتی و تصویری، لباس، گوشی تلفن همراه، اسباب‌بازی، و مواد نیروزا بخشی از مواد کشف شده بود.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:سیاست مرزبانی کشور در سال ۹۵ مبارزه جدی با قاچاق کالا در راستای شعار سال صورت می‌گیرد و در این راستا قرارگاهی تشکیل شده و در حال حاضر سه طرح را در مرزهای هدف اجرا کردیم.
رضایی اظهار کرد: آموزش و تربیت و ارتقای مهارت برای اشراف اطلاعاتی از مهم‌ترین ماموریت‌های مرزبانی است.
وی با اشاره به اینکه امروز مرزبانی بر ماموریت‌های خود اشراف اطلاعاتی دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه سال ۹۵ تقویت نیروهای مرزی و ابزار الکتریکی به ویژه در زمینه دریایی از اقدامات مرزبانی است.
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد اقدام‌های موثری در مرزهای شمالی کشور صورت گرفته است و تلاش می‌شود تا نیروهای تاکتیکی، راداری و شناوری تقویت شوند.
رضایی با اشاره به اینکه مرزبانی کل کشور برنامه ششم را تدوین کرده است و امیدواریم تا دولت و مجلس حمایت خود را برای تقویت نیروهای مرزبانی در نظر بگیرند، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه با توجه به ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرزی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است تا تجهیزات و اماکن مرزبانی تقویت شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط سختی که ماموران مرزبانی دارند لازم است تا دولت‌مردان تدبیری برای این حافظان امنیت داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا