مسئول حوزه‌های علمیه خواهران استان مازندران؛

مسئولان برای ترویج فرهنگ‌های دینی تلاش کنند/ برخی افراد با برگزاری کنسرت وارداتی به دنبال استحاله هویت ایرانی هستند

بصیر، حجت‌الاسلام علی غفاری در آئئین افتتاحیه حوزه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار، اظهار کرد: هدف اصلی حوزه علمی آشنا کردن مردم به معارف دینی است.

وی با اشاره به اینکه منشا حوزه علمیه ظهور اسلام است، خاطرنشان کرد: هر حوزه‌ای که از فرهنگ ناب محمدی بهره‌مند شد در طول تاریخ توانست در برابر استکبار ایستادگی کند.

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران مازندران، گفت: در گذشته حوزه علمیه خواهران تشکل منظمی نداشتیم اما هم‌اکنون بستر مناسبی شکل گرفته است و امسال ۱۸ سال از تاسیس حوزه علمی خواران می‌گذرد و درخشش خوبی در مباحث علمی دینی دنیا پیدا کرده است.

غفاری یادآور شد: در کشور ۵۰۰ مدرسه علمیه و به تعداد هر مدرسه یک دانشگاه داریم و بیش از ۱۳۰ هزار طلبه خواهر در کشور از علوم و معارف الهی بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه وجود حوزه‌های علمیه ظرفیت بزرگی برای نظام و کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ دینی غریب است و هر جایی که مشکلات اجتماعی به وجود می‌آید عدم حضور حوزه علمیه شیعه در آنجا محسوس است.

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران مازندران با اشاره به اینکه کسانی که ادعای روشنفکری دارند اگر منصف باشند می‌بینند که فقدان حوزه علمیه شیعه تبعات بدی دارد، تصریح کرد: آنجایی که حوزه علمیه شیعه حضورش کمرنگ است تروریسم پرورش می‌یابد.

غفاری با بیان اینکه ضرورت حضور حوزه علمیه و توسعه آن بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: هر فردی مسئولیت نشر ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی است و باید فرهنگ دینی را ترویج کند.

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران مازندران با تاکید بر اینکه این فرهنگ دینی موجب حفظ عزت و افتخار کشور ایران شده است، گفت: امروز مسئولیت افراد از برکات فرهنگ‌های دینی است و باید برای ترویج آن تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد برای خوش‌گذرانی و ابتذال‌های فرهنگی کنسرت موسیقی به عنوان فرهنگ وارداتی برای استحاله هویت ایرانی برگزار می‌کنند، اظهار کرد: حضور استکبار در کشورهای دنیا برای تامین منافع‌شان است و به دنبال آن هستند تا با گسست عوامل انسجام‌بخش کشورها، بر آنها مسلط شوند.

غفاری گفت: اخلاق اجتماعی می‌تواند ضریب امنیتی جامعه را بالا ببرد اما برخی در این زمینه غفلت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا