فرماندار فریدونکنار؛

بخشی از درآمدهای نفتی را برای ساماندهی جوانان درنظر بگیریم/ امسال بدترین سال مالی و اعتباری طی ۷ سال گذشته است

بصیر، مهرداد ابراهیمی در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار، اظهار کرد: موانع زیادی در ازدواج جوانان وجود دارد که باید آنها را تا حد توان برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه برخی برای دریافت وام از بانک‌ها با مشکل زیادی روبه‌رو می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای دریافت وام سخت‌گیری‌های زیادی صورت می‌گیرد و زوج‌ها با وجود موانع زیاد چطور می‌توانند این وام‌ها را دریافت کنند.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اعطای وام کالا به زوجین، گفت: برخی از بانک‌ها وام ۲ میلیونی می‌دهند که این مبالغ مشکلی را از فرد وام‌گیرنده حل نمی‌کند، با این مبلغ چه کالایی می‌توان خرید.

ابراهیمی افزود: اگر قرار است به جوانان کمک کنیم باید به آنها پول‌های بلاعوض دهیم، در امارات و کانادا مسکن، خودرو و ۱۰هزار دلار به صورت رایگان در ابتدای زندگی به زوج‌ها می‌دهند و در استرالیا هر فردی که به دنیا می‌آید یک هکتار زمین زیر کشت می‌رود.

فرماندار فریدونکنار با بحرانی دانستن این وضعیت در کشور، بیان کرد: در کنار آنکه بخشی از پول نفت را به کارهای عمرانی اختصاص می‌دهیم به این مقوله نیز توجه کنیم و در این زمینه تصمیمات درستی گرفته شود.

ابراهیمی در ادامه با تاکید بر اینکه بحران‌های اجتماعی منجر به بحران‌های سیاسی، امنیتی و کودتاهای خزنده می‌شود، اظهار کرد: اگر این انقلاب ۳۷ سال ایستادگی کرد به دلیل ان بود که در زمان بحرانی تصمیمات درست و خوبی گرفتیم و امروز نیز باید درست تصمیم بگیریم.

وی افزود: اگر به جوانان نرسیم باید منتظر یک فاجعه باشیم چرا که جوانان با نسل اول و دوم تفاوت دیدگاهی دارند و باید مدیریت شوند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که باید به صورت عملیاتی وارد میدان شد، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی کردن فکرها به پول نیازداریم، برای راهکارهای توسعه شهرستان جلسه می‌گیرند و هر کدام از ما می‌توانیم چندین راهکار پیشنهاد کنیم اما تا وقتی پول نباشد اجرایی نمی‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در کمیته برنامه‌ریزی در سال جاری ۵۰ درصد از سال گذشته کمتر پول توزیع کردیم، گفت: امسال بدترین سال مالی و اعتباری طی ۷ سال گذشته است و جز بدهی و معوقه چیزی نداریم.

وی با گلایه از برخی مدیران شهرستان، افزود: برخی از مدیران در این شهرستان پای کار نیستند و فقط کارمند خوبی هستند، مدیران باید جوانان را دریابند و اگر آنها را مدیریت نکنیم در آینده دچار خسران می‌شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا