تلاش اصلاح‌طلبان برای تشکیل مثلث خاتمی،روحانی و هاشمی برای انتخابات

به گزارش بصیر، یک سال از انتخابات سال ۹۲ و انصراف محمدرضا عارف به نفع روحانی برای برای تجمیع آرای اصلاح‌طلبان و کارگزاران می گذرد و همچنان اصلاح‌طلبان سعی دارند تا برای خود رهبری دست و پا کنند.

در حال حاضر از یک سو با توجه به حضور خاتمی در فتنه ۸۸ و از دست رفتن وجهه سیاسی و اجتماعی وی، اصلاح طلبان از نداشتن یک رهبر قدرتمند رنج می برند.

از سویی دیگر کناره گیری عارف ار عرصه انتخابات ریاست جمهوری به نفع روحانی هم نتوانست اصلاح طلبان را به عرصه قدرت باز گرداند و عارف نتوانست در دولت یازدهم جایگاه قدرتی حتی در حد ریاست یک دانشگاه بدست آورد.

از این رو عارف برنامه ریزی خود برای ریاست مجلس آینده را آغاز کرد و بنیاد امید ایرانیان را تشکیل داد.

با این حال باز هم در جلساتی که توسط اصلاح‌طلبان برگزار شده است، به خاطر نداشتن پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان، آنها به این نتیجه رسیده اند که از ظرفیت هاشمی و روحانی نهایت استفاده را ببرند.

حضور فعال تئوریسین ها و سران اصلاحات در فتنه ۸۸ و اعترافات تکان دهنده آنها در دادگاه ها باعث شد تا جایگاه اجتماعی و مردمی اصلاحات میان مردم از بین برود و دیگر مردم اقبالی به اصلاحات نداشته باشند.

بر اساس این گزارش و بر پایه اخباری که از جلسات محفلی اصلاح طلبان به گوش می رسد برنامه اصلاح‌طلبان این است که خاتمی را با استفاده از ظرفیت روحانی و هاشمی زنده کرده و مثلث این ۳ نفر را تشکیل بدهند.

این برنامه ریزی در راستای تجمیع بیشتر آرا برای بدست گرفتن مجلس انجام شده است؛ به طوری که بر اساس این برنامه ریزی اگر هر یک از اشخاص نباشند، پیروزی آنها در انتخابات مجلس حتمی نخواهد بود.

گفته شده است اصلاح طلبان برای شهرهای کوچک هم لیست در نظر گرفته‌اند؛ به طوری که هیچ شهری را بدون لیست نگذاشته و سعی دارند با استفاده از ظرفیت های موجود، اختلافات خود را کنار بگذارند.

از طرف دیگر خبرها حاکی از برنامه ریزی ناطق نوری برای انتخابات مجلس دهم است و باید منتظر ماند و دید که اصلاح طلبان برنامه های خود را برای به عرصه آوردن ناطق به کار می گیرند یا از همان چهره های قدیمی تر اصلاحات استفاده می کنند؟

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا