وزارت خارجه آمریکا آخرین بخش از ای‌میل‌های کلینتون را منتشر کرد

بصیر،کلینتون امیدوار است که انتشار ای‌میل‌های وی در دورانی که وزیر خارجه آمریکا بوده، بتواند انتقادات شدیدی را که به‌خاطر استفاده وی از ای‌میل شخصی برای انجام کارهای رسمی و دولتی به وجود آمده، آرام کند.

بازپرسان فدرال هنوز در حال تحقیق درباره این مسئله هستند که آیا این اقدام کلینتون امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است یا نه.

استفاده کلینتون از ای‌میل شخصی، انتقادات زیادی را از سوی سیاستمداران جمهوری‌خواه در پی داشته و آنها سعی کرده‌اند تا از این نقطه ضعف کلینتون در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی نهایت استفاده را ببرند.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره تأکید کرد: آخرین بخش از ای‌میل‌های کلینتون حدود ۳۸۰۰ صفحه منتشر شده است.

کلینتون گفته است که هیچ یک از این ای‌میل‌ها حاوی مطالب طبقه‌بندی شده نبوده است. ولی مقام‌های قضایی آمریکا بر این باورند که حدود ۲۲ ای‌میل کلینتون حاوی اطلاعات فوق‌محرمانه بوده است.

کربی گفت: آخرین بخش از ای‌میل‌های منتشر شده کلینتون حاوی هیچ گونه اطلاعات طبقه‌بندی نبوده است. یک ای‌میل نیز مربوط به برنامه هسته‌ای کره شمالی بوده است.

کلینتون به‌خاطر استفاده از ای‌میل شخصی خود برای انجام کارهای رسمی طی سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی که وزیر خارجه آمریکا بوده، با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است.

در ماه اوت ۲۰۱۵ میلادی، بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که حداقل ۲ ای‌میل کلینتون حاوی مطالب طبقه‌بندی و فوق‌محرمانه بوده است. یک قاضی آمریکایی در ماه می به وزارت خارجه دستور داد تا ۵۵هزار صفحه ای‌میل‌های کلینتون را تا اواسط ژانویه ۲۰۱۶ میلادی منتشر کند.

الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا