ایران با برزیل و روسیه همگروه شد/ معادلات کواچ و شاگردانش بهم خورد!

به گزارش بصیر،  با پایان یافتن مرحله گروهی رقابتهای لیگ جهانی والیبال چهره پنج تیم حاضر در مرحله نهایی این مسابقات مشخص شد و یک تیم دیگر هم در روز ۱۲ جولای(۲۱ تیر) به این جمع می‌پیوندد تا مرحله نهایی این مسابقات با حضور شش تیم از روز ۱۶ جولای در شهر فلورانس ایتالیا رقابت خود را آغاز کنند.

در آخرین شب مرحله گروهی این مسابقات تیم ملی برزیل در شهر میلان برابر ایتالیا ۳ بر یک برنده شد تا جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند. برزیل که کاملا احیاء شده به نظر می‌رسد در حالی این نتیجه را کسب کرد که همگان این تیم را حذف شده می‌دانستند و هیچ حریفی دوست نداشت این تیم پرافتخار به مرحله نهایی راه یابد.

در این بین ایتالیا و ایران بیشترین تلاش را به کار گرفتند تا برزیل را از گردونه مسابقات حذف کنند. ایتالیایی‌ها بعد از اینکه دور رفت را با اقتدار پشت سر گذاشتند در دور برگشت با تیم جوان و دوم خود به لهستان و ایران سفر کردند و چهار بازی خود را واگذار کردند تا زمینه‌های صعود این دو تیم را فراهم کنند.

از طرفی تیم ایران هم بر اساس یک باور عمومی در زمین لهستان هر دو بازی را واگذار کرد تا لهستان امتیازات لازم را برای پیشی گرفتن از برزیل کسب کند. همزمان ایتالیا در دو بازی پایانی خود با تمام قوا برابر برزیل قرار گرفت تا با شکست شاگردان رزنده سد راه صعود طلایی‌پوشان به مرحله نهایی شود اما در خانه خود حریف پرافتخارترین تیم دنیا نشد تا برزیل نه به کمک برد و باخت‌های مصلحتی، بلکه قدرت و تلاش جوانمردانه خودش بتواند گام به مرحله نهایی گذارد. این اتفاق خبر خوشایندی برای دیگر مدعیان نبود.

بدین ترتیب از گروه A تیم ملی ایتالیا با کسب ۱۹ امتیاز و معدل ۱٫۰۹۱ در ست شماری صدرنشین باقی ماند. تیم ایران با همین امتیاز و معدل ۱٫۰۴۵ در رده دوم ایستاد. برزیل با برد یکشنبه شب خود در شهر میلان ۱۷ امتیازی شد و با معدل ۰٫۹۵۸ در مکان سوم قرار گرفت و به همراه ایران راهی دور بعد شد. لهستان که از قبل ۱۷ امتیاز داشت با معدل ۰٫۹۱۳ در رده چهارم قرار گرفت و حذف شد.

صعود آمریکا و روسیه

در گروه دوم تیم روسیه در آخرین بازی خود یکشنبه شب مقابل تیم بلغارستان ۳ بر صفر برنده شد تا خیال خود را برای صعود راحت کند. آخرین بازی این مرحله را تیم های ملی صربستان و آمریکا برگزار کردند که صربها با وجود اینکه در بازی نخست قدرتمندانه ظاهر شده بودند این بار برابر آمریکا کم آوردند و ۳ بر یک بازنده شدند. این در حالی بود که صربستان در صورت کسب ۳ امتیاز می‌توانست آمریکا را حذف کند و خود به مرحله بعد راه یابد.

از گروه B تیم‌های ملی آمریکا و روسیه به عنوان تیم های اول و دوم راهی مرحله بعد شدند. هر دو تیم ۲۴ امتیازی شدند. تیم ملی صربستان با ۲۰ امتیاز در رده سوم ایستاد و از صعود باز ماند و بلغارستان با نتایج ضعیفی که کسب کرد با ۴ امتیاز در قعر جدول این گروه ایستاد.

تنها تیم باقی مانده از بازی‌های پلی‌آف گروه‌های دیگر(دسته دو لیگ جهانی) که از روز یازدهم جولای(۲۰ تیر) در سالن المپیک پارک شهر سیدنی استرالیا به طور متمرکز برگزار می‌‍شود انتخاب خواهد شد. در این روز بلژیک به مصاف فرانسه می‌رود و استرالیا با هلند پیکار خواهد کرد. تیم‌های برنده این باز‌ی‌ها به دیدار پایانی پلی‌آف می‌رسند و جدال آنها تعیین کننده ششمین تیم صعود کننده به مرحله نهایی خواهد بود.

فرمول مرحله نهایی

بر اساس فرمول فدراسیون جهانی والیبال، شش تیم حاضر در مرحله نهایی لیگ جهانی به دو گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند که بازی‌های هر گروه به صورت دور‌ه ای برگزار می‌شود و از هر گروه دو تیم به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند که بازی‌های خود را برای تعیین فینالیست‌ها به صورت ضربدری برگزار می‌کنند. تیم‌های سوم هر گروه نیز برای ایستادن در مکان پنجم لیگ جهانی با یکدیگر پیکار می‌کنند.

بدین ترتیب تیم ایران در گروه I این مسابقات با برزیل و روسیه همگروه شده است و در گروه H نیز ایتالیا، آمریکا و تیم ششم صعود کننده به این مرحله پیکارهای خود را برگزار می‌کنند. بازی‌های این مرحله روز ۱۶ جولای(۲۵ تیر) آغاز می‌شود و روز ۲۲ جولای(۳۱ تیر) هم با برگزاری دیدار نهایی پرونده این فصل لیگ جهانی بسته خواهد شد.

 

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا