مراقب این توت فرنگی های خوشمزه باشید!

عده زیادی از باغداران برای افزایش مدت ماندگاری توت فرنگی ها به آن سم می زنند و معمولا چنین توت فرنگی هایی باعث به خطر افتادن سلامتی می شوند.

 

 توت فرنگی از میوه هایی است که برای جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن محصول به ان سم و مواد قارچ کش می زنند و سپس روانه بازار می کنند این در حالی است که این سم ها و کود های شیمیایی باعث می شود سلامت مصرف کنندگان آن به خطر بیفتد..
 
بررسی ها نشان می دهند، از آنجا که سطح توت فرنگی دارای خلل و فرج فراوانی است و پوست یکنواختی ندارد، سموم دفع آفاتی که برای پرورش این میوه به کار برده می ‌شود، به راحتی در آن نفوذ کرده و باقی می ‌ماند و به راحتی نیز از آن خارج نمی ‌شود. از این رو، شستن این میوه با آب خالی نمی‌ تواند سموم را از روی آن پاک کند، لذا باید باغداران و تولید کنندگان این میوه استانداردهایی را همواره مد نظر داشته باشند.
 
گفتنی است، شاید فکر کنید می ‌توان با استفاده از مواد ضد عفونی‌ کننده در هنگام شست و شوی میوه ها، تا حدودی از میزان این سموم کاست، اما مواد شوینده و ضد عفونی‌ کننده برای از بین بردن میکروب‌ها و انگل‌ها مفید هستند و نمی ‌توانند سمومی ‌را که تا حدودی در بافت میوه نفوذ کرده است، از بین ببرند.

علاوه بر این، استفاده از این ترکیبات و یا قرار دادن طولانی مدت توت فرنگی ‌ ها در آب به دلیل نداشتن پوست محافظ، می‌ تواند بافت میوه را متلاشی کرده و این ترکیبات شیمیایی نیز به بافت میوه نفوذ کنند،
 
نتایج مطالعات نشان می دهند، در میان میوه های تابستانی توت فرنگی جزو میوه هایی است که باید در نگهداری و هنگام مصرف آن توجه بسیاری کرد و در شست و شوی آن حتما نکات زیادی را رعایت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا