بيمارستان‌های مشهد در حال انفجار است!

بصیر ،رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: بيمارستان ها و به‌خصوص مراکز اورژانس بيمارستاني مشهد، به دليل ازدحام بيش از اندازه بيماران و کمبود تخت در حال انفجار است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد با بيان اينکه جابه جايي يا عدم جا به جايي بيمارستان قائم(عج) در اولويت کار من نيست، افزود: به طور متوسط نيازمند ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بيمارستاني هستيم که از اين تعداد فراهم کردن هزار تخت بسيار ضروري است.

«مصطفي مهرابي بهار» با بيان اينکه در جايگاهي نيستم که بتوانم براي متقاعد کردن مسئولان استاني در زمينه انتقال بيمارستان قائم (عج) اصرار کنم،افزود: کميسيون ماده ۵ براي انتقال بيمارستان مخالفت نکرده است، اما با وجود شلوغي هاي بسياري که در خيابان هاي اطراف بيمارستان وجود دارد، اگر رأي مسئولان به ماندن اين بيمارستان است و فکر مي کنند با افزودن فضاي تجاري به خيابان هاي اطراف مي توانند گرهي از مشکلات بگشايند، ما مخالفتي نداريم!

وي ادامه داد: شهر مشهد نيازمند افزايش تعداد تخت هاي بيمارستاني است و مسئولان هر طور که صلاح مي‌دانند بايد اين تخت‌ها را در شهر جانمايي کنند.

مهرابي بهار با اشاره به تشديد بار ترافيکي در اطراف بيمارستان قائم(عج) اظهار کرد: از طرح هاي مسئولان براي تأمين هزينه هاي ايجاد تخت هاي جديد بيمارستاني استقبال مي کنيم.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا ساختمان هاي اداري دانشگاه علوم پزشکي را که در حاشيه خيابان هاي مهم واقع است و قابليت تجاري‌سازي دارد ، به فروش نمي‌رسانيد و از اين محل اعتبار لازم را تامين نمي کنيد، گفت: ما براي تأمين تخت بيمارستاني به وزير بهداشت پيشنهادهايي کرده ايم و وزير هم با مسئولان استان براي تأمين نيازهاي دانشگاه علوم پزشکي صحبت کرد و آنها هم قول هايي دادند و حالا بايد براي تحقق اين وعده ها تلاش کنند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي مشهد اظهار کرد: ساخت بيمارستان جديد بسيار هزينه بر است اما با بررسي هاي انجام شده مي توان طي ۴ سال اين اقدام را به سرانجام رساند.

عصر ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا