حکم بازداشت برای ۸۰ درصد از شهرداران غرب مازندران

بصیر،مهردادی مدیر کل محیط زیست استان مازندران گفت: روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن زباله ۵ شهرستان غرب مازندران در جنگل‌های دو هزار مازندران دپو می‌شود. وی افزود: ساماندهی زباله‌های این شهرها بر اساس قانون برعهده شهرداری‌هاست ولی دراین زمینه تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند. مدیر کل محیط زیست استان مازندران گفت: با هماهنگی مراجع قضایی حکم بازداشت ۸۰ درصد از شهرداران متخلف را گرفته‌ایم.

شهردار خرم آباد مازندران هم می‌گوید: با بازداشت شهرداران مشکل دپوی زباله در جنگل حل نمی‌شود. جعفرپور گفت: عمده زباله‌های استان مازندران بویژه غرب استان مربوط به گردشگرانی است که از شهرهای دیگر به مازندران سفر می‌کنند و ما برای حل این مشکل نیاز به عزم ملی و نگاه کشوری و نه استانی داریم. فرماندار رامسر هم با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ تن زباله در مناطق جنگلی اشکده چال در این شهرستان دپو می‌شود، اظهار داشت: زمینی تهیه کرده‌ایم و قصد داریم با ساخت کارخانه کمپوست و همچنین دستگاه زباله‌سوز مشکل را در این منطقه حل کنیم. وی درباره اینکه چه زمانی این اتفاق برای مرتفع شدن این معضل زیست محیطی می‌افتد، گفت: نمی‌دانم هر زمان که پول داشته باشیم.

شعبان سروری افزود: به هر حال بازیافت زباله باید توجیه اقتصادی داشته باشد و برای ساخت کارخانه کمپوست به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم در حالی که درآمد یکسال ما ۱۵ میلیارد تومان است. فرماندار رامسر ادامه داد: در تفاهمنامه‌ای که با استان‌های شمالی منعقد گردید قرار شد اعتبارات لازم در این بخش اختصاص یابد اما این اتفاق نیفتاد. دپوی زباله در جنگل‌های مازندران بویژه در غرب استان حدود ۲۵ سال است به یکی از معضلات جدی محیط زیست تبدیل شده است. شیرآبه‌های ناشی از این زباله‌ها با رودخانه تلاقی پیدا می‌کند و به زمین‌های کشاورزی روستاهای اطراف نیز منتقل می‌شود.

الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا