گزارش از درز اسناد محرمانه و بلندمدت هسته ای ایران؛

«احمدی روشن»های جدید در راه است/ جاسوسانی که در لباس بازرسان آژانس به ایران می آیند

بصیر، رهبر انقلاب در جریان سخنرانی اخیر در دانشگاه امام حسین (ع)، پذیرش بازجویی بیگانگان از دانشمندان ایرانی را یک خط قرمز مطرح کرده‌اند. همزمان با انتشار اخباری متفاوت درباره درخواست‌های غرب در این حوزه، اطلاعات منتشره نشان می‌دهد که ظاهرا دو دانشمند ایرانی، اصلیترین هدف طرح درخواست مصاحبه با دانشمندان ایرانی هستند.

محسن فخری‌زاده مهابادی و سید عباس شاه مرادی زواره استاد دانشگاه صنعتی شریف، مهم‌ترین نام‌های مطرح از افرادی هستند که غربی‌ها به دنبال مصاحبه هستند. در حالی که تاکنون، هیچ خبری از احتمال مصاحبه آژانس با فخری‌زاده منتشر نشده است، برخی منابع غربی مدعی هستند که آژانس در دو نوبت با پروفسور شاه مرادی مصاحبه کرده است!

«احمدی روشن»های جدید در راه است
درز اسناد محرمانه مذاکرات توسط آزانس یک تله امنیتی است و با توجه به اینکه رهبری بارها تاکید کردند که به مذاکرات خوشبین نیستند اما  دولتمردان راه خودشان را طی کردند و متاسفانه این نهاد بین‌المللی به محلی برای رفت و آمد جاسوسان بین‌المللی تبدیل شده است و لزوم اقدامات امنیتی جدی از سوی مسئولان کشورمان برای صیانت ازاین اسناد محرمانه باید انجام شود چرا که ممکن است تروراحمدی روشن های جدید در راه باشد.

آژانس انرژی اتمی تحت سیطره و تسلط نظام سلطه قرار دارد
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با درز اطلاعات محرمانه ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید که کافران را طرف راز خود قرار ندهید زیرا این افراد قابل اعتماد نیستند بنابراین اعتماد ما به آنان خطاست و نباید اسرارمان را در اختیار آنان قرار دهیم و اگر قرار دادیم باید بدانیم که این اسرار افشا شدنی است به دلیل اینکه آژانس انرژی اتمی تحت سیطره و تسلط نظام سلطه قرار دارد و با لابی صهیونیسم مرتبط می باشد ولی آنها تحت هیچ شرایطی حق نداشتند که اسرار ما را افشا کنند.
وی تاکید کرد:به همان میزان می توانیم در اجرای پروتکل الحاقی سختگیری کنیم و اجازه ای برای ورود به حیاط خلوت های خودمان به آنان ندهیم و دلیل آن را عدم امنیت خود اعلام کنیم.

درز اسناد محرمانه برنامه بلند مدت هسته ای ایران در آسوشیتدپرس!
بهروز کمالوندی درباره افشای بخشی از برنامه بلند مدت هسته ای جمهوری اسلامی ایران که در آسوشیتدپرس منتشر شده است، افزود: بخش هایی منتشر شده که محرمانه بود و قرار بوده محرمانه بماند؛ تلقی ما این است که این اسناد از آژانس درز کرده است و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به درز اسناد محرمانه برنامه بلند مدت هسته ای ایران یادداشت اعتراضی به آژانس ارائه می کند.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم پیشتر گفته بود: ما از آژانس خواسته ایم که این برنامه محرمانه بماند و دلیلی ندارد که همگان بخواهند از آن مطلع شوند؛ البته توافق کردیم که این برنامه به شکل محرمانه به اطلاع کمیسیون مشترک مرتبط با برجام هم رسانده شود که باید محرمانه و محفوظ بماند.

بازرسان آژانس به دنبال اطلاعات دانشمندان ما هستند
اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اعتراف سخنگوی سازمان انرژی اتمی مبنی بر درز و افشای بخشی از برنامه بلندمدت هسته ای ایران، گفت: بازرسان آژانس به دنبال اطلاعات دانشمندان ما هستند تا همچون گذشته علیه منافع و امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند لذا اعتماد به آژانس بین المللی انرژی اتمی خیانت است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال براندازی انقلاب اسلامی هستند، تاکید کرد:ما نگران هستیم و نمی دانیم که آقایان تا این لحظه اطلاعاتی از مراکز نظامی و دانشمندان کشورمان به غربی ها داده اند یا خیر لذا این مساله باعث نگرانی ما است.

اعتماد به آژانس تحت نفوذ دشمن،ساده‌لوحی است 
ابراهیم کارخانه ای نماینده سابق مجلس درباره افشای بخش محرمانه برنامه بلندمدت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توسط آژانس گفت: ضمن اینکه محکوم می‎کنیم این اقدام آژانس را، توافق نباید در اختیار دیگران قرار می‎گرفت، ولی این را نیز مطرح می‎کنیم که وقتی اطلاعاتی در اختیار دشمن قرار می‎گیرد مجلس نیز باید در جریان کامل این اطلاعات قرار بگیرد.

کارخانه ای ادامه داد: هر آنچه در رابطه این توافق صورت گرفت لزومی نداشت به صورت محرمانه باشد و بایستی به صورت شفاف باشد، وقتی که قرار است دشمن توسط آژانس اطلاعاتی را در اختیار داشته باشد چرا آن اطلاعات را ملت ایران و مجلس نداشته باشند و در جریان کامل این قضیه قرار نگیرند؟

وی در خاتمه با اشاره به اینکه در خصوص ترور دانشمندان هسته‎ای اطلاعات شهدای هسته‎ای از آژانس به بیرون درز پیدا کرد عنوان کرد: از این رو هر نوع اطلاعاتی که در اختیار آژانس قرار بگیرد، عینا می‎تواند در اختیار دشمن قرار بگیرد؛ حال اگر آژانس بین المللی اتمی اطلاعات را در اختیار دشمن قرار داد -کما اینکه این جریان اکنون اتفاق افتاده- و ما بعد اعتراض کردیم؛ این اعتراض چه فایده‎ای می‌‎تواند داشته باشد؟

ماجرای دستیابی دشمن به اطلاعات دانشمندان ایرانی و ترور آنها
حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا به این نتیجه رسیده است که باید انقلاب اسلامی و رجال و دانشمندان آن را در کنترل خودش قرار دهد، افزود: ما تعجب می کنیم که بعضی از آقایان در جریان مذاکرات هسته ای می گویند که ما با غربی ها مذاکرات محرمانه ای داشته ایم؛ این چه مذاکراتی است که در آن، دشمن محرم است اما مردم و مسوولین جمهوری اسلامی نامحرم هستند؟

وی با بیان اینکه نباید مطلب محرمانه ای در برجام باشد که مردم از آن خبر نداشته باشند، ابراز داشت:یکی از نگرانی های ما این است که اطلاعات و مشخصات دانشمندان ما به صهیونیست ها درز کرده باشد و بلایی که بر سر شهدای هسته ای آوردند بر سر دیگر دانشمندان هسته ای ما بیاورند؛ همانگونه که آمریکای خبیث این بلا را بر سر دانشمندان عراقی آورد و نسبت به ما نیز انجام دادند.

جاسوسانی که در لباس بازرسان آژانس به ایران می آیند
از گفته های برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توان نتیجه گرفت که ما همه تعهدات خود را در برجام پذیرفتیم و بخش اعظم فعالیت‎های هسته‎ای مان را متوقف و دست خود را خالی ‎کردیم و این سوال مطرح است که آیا لزومی داشت پروتکل الحاقی را اجرا کنیم؟ ما می‎توانستیم اجرای پروتکل الحاقی را به عنوان یک اهرم نگه داشته و حداقل اجرای آن را موکول به اجرای تمام تعهدات طرف مقابل کنیم و این مسئله را به طور هوشمندانه‎ای در برجام بگنجانیم، اما همه داده‎های خود را یکجا روی میز گذاشتیم درحالی که اجرای تعهدات طرف مقابل همچنان زیر میز است! نیاز است که مجلس شورای اسلامی با قاطعیت در این ماجرا ورود پیدا کند و جلوی درز این اسناد محرمانه را بگیرد و دست دولت را در خدمات دهی به دشمنان انقلاب باز نگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا