موج تغییرات وزير علوم به دانشگاه تهران رسید

 

موج تغییرات وزير علوم به دانشگاه تهران رسیدبه گزارش بصیر به نقل از  مشرق- «وزیر علوم، تحقيقات و فناوري، “فرهاد رهبر” را از ریاست دانشگاه تهران برکنار کرد.» این خبری بود که امروز بر روی خروجی رسانه‌های خبری کشور قرار گرفت تا از ادامه روند افراط گونه وزارت علوم در برکناری رؤسای دانشگاه ها خبر دهد.

برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران در حالی صورت گرفته است که چندی پیش حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق، از قول مجید انصاری، معاون پارلماني رئيس‌جمهور در این خصوص خبر داده بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ادامه برکناری ها و انتصابات وزیر علوم در دانشگاه های کشور گفته بود: «من با آقای مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور صحبت کردم و آقای انصاری گفت که ما اجازه ورود افراد تندرو و سیاسی را به محیط دانشگاه نمی‌دهیم.»

نماینده مردم قزوین تأکيد کرده بود: «آقای انصاری قول داد که نگذارند دانشگاه ها در مسیری قرار بگیرد که ما شاهد حوادث ناگوار در محیط دانشجویی باشیم.»

قریب به ۱۸۰ روز از عمر دولت اعتدال می‌گذرد و تا کنون شاهد برکناری‌های گسترده و همچنین انتصابات بعضاً جنجالی در برخی از وزارتخانه های دولت یازدهم بوده‌ایم. از وزارت علوم می‌توان به عنوان یکی از حاشیه‌سازترین وزارتخانه‌های دولت یازدهم نام برد که در ماه‌های اخیر به علت انتصاب افراد تندرو و بعضاً افراطی با اعتراض‌های گسترده‌ای مواجه شده است.

با وجود این روال افراط گونه در عزل و نصب‌ها امروز خبری مبنی بر برکناری رئیس دانشگاه تهران در رسانه‌ها منتشر شد که می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین برکناری ریاست دانشگاه‌ها توسط این وزارتخانه نام برد. طی سه ماه گذشته  ۲۳ دانشگاه و پژوهشگاه شاهد تغییر در بالاترین مسند اجرایی خود بوده‌اند و دانشگاه‌های گوناگونی با رؤسا و سرپرستان جدید خود آشنا شده‌اند. این حجم وسیع تغییرات در حالی صورت گرفته است که تنها حدود حدود ۱۰۰ روز از حضور فرجی‌دانا در وزارت علوم می‌گذرد.

قول مجید انصاری پابرجا نماند/ موج تغییرات به ریاست دانشگاه تهران رسید «یا» فرهاد رهبر هم برکنار شد
«اسامی روسای دانشگاه برکنار شده»

ادامه برکناری‌ها و انتصابات از سوی وزارت علوم در حالی رخ می‌دهد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هشتم دی‌ماه در جلسه علنی مجلس از پاسخ‌های وزیر علوم درباره انتصابات حاشیه‌ساز خود در این وزارتخانه، قانع نشدند و به رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کارت زرد را دادند.

در روزهایی که اعتراض‌ها به روال افراط گونه این عزل و نصب‌ها بالا گرفته بود، روزنامه آرمان یکی از رسانه های حامی دولت با انتشار مصاحبه‌ای از علت و تداوم این عملکرد افراط گونه پرده برادشت و تیر خلاص را به منتقدان زد و نوشت «تا مویرگ‌های دولت باید تغییرات را ادامه دهیم!»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا