در حاشیه یک توئیت تامل برانگیز مطرح می شود/

آقای هاشمی! دشمن از همین موشک‌ها ترسیده است

بصیر، «دنیای فردا دنیای گفتمان‌ها است، نه دنیای موشک‌ها»؛ این ادعای آقای هاشمی رفسنجانی است که اخیرا منتشر شده و واکنش‌هایی را به دنبال داشته است. شاید در نگاه نخست چنین سخنی عادی و بر‌دل‌نشین باشد؛ اما اندکی تامل در واقعیت این سخن و لوازم پیدا و پنهان آن، می‌تواند هر علاقه‌مند ایران اسلامی و حتی دلسوزان تمامیت ارضی ایران را به واکنش وادارد.
این سخن خواسته یا ناخواسته این دیدگاه موهوم را دامن می‌زند که تقویت توانمندی‌های نظامی اولویت ندارد و از آن جمله است تقویت و پیشرفت توانایی‌های چشمگیر موشکی ایران. به عبارتی سپاه پاسداران باید فتیله تقویت و بهینه‌سازی موشک‌های غرورآفرین خود را پایین بکشد و در صورت نیاز، از خیر آزمایش‌های موشکی هم بگذرد؛ همان آزمایش‌هایی که رعشه بر اندام دشمنان انداخته و از قضا توانسته است به خوبی نقش بازدارندگی و رعب‌افکنی خود را ایفا کند.
جای تاسف است از یک سو دشمنان قسم خورده می‌کوشند توسعه صنایع موشکی ایران را غیرضروری جلوه دهند و با اقسام شانتاژهای قولی و فعلی مانع از استمرار روند رو به رشد پیشرفت‌های موشکی ایران شوند و از سوی دیگر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهارنظرهایی این‌چنین، خواسته یا ناخواسته بر خواست‌های آنان مهر تایید می‌زند.
ادعای آقای هاشمی در حالی است که از قضا همان قدرت‌های بزرگ تسلیحاتی و همان دولت‌هایی که دم از ضرورت گفت و گو می‌زنند، بیشترین بودجه‌های خود را صرف توسعه صنایع نظامی و موشکی خود کرده و می‌کنند.
وانگهی مگر در همان دوران به اصطلاح گفتگوی تمدن‌ها و علیرغم آن‌همه کرنش در برابر غرب نبود که آمریکائیان، ایران را در لیست محور شرارت قرار دادند و بی‌شرمانه‌ترین اهانت‌ها را به ملتمان روا داشتند؟!
شاید بیجا نباشد اگر از جناب هاشمی درخواست شود تا به جای اظهار سخنان کلی و مبهمی چون سخن فوق‌الذکر، به طور مشخص اعلام کند اگر توانمندی نظامی ایران و به طور ویژه قدرت موشکی کم‌نظیر جمهوری اسلامی نبود، آیا می‌توانستیم مانع از تجاوز دشمنان در دو دهه اخیرشویم؟! و اگر صنایع موشکی را همچون صنایع هسته‌ای این‌گونه به گوشه انزوا و نابودی بیندازیم، آیا تضمینی برای در امان بودن ناموس و میهنمان از چنگال دشمنان وجود دارد؟ همان دشمنانی که نشان داده‌اند در عرصه ظلم و جنایت بی‌نظیرند و از ارتکاب فجیع‌ترین جنایت‌ها و حتی حمله اتمی هم هیچ ابایی ندارند!
آقایان! دستاوردهای هسته‌ای که… افسوس! لطفا از اظهارنظر نسنجیده درباره موشک و دستاوردهای موشکی پرهیز کنید.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا