اظهارات یک نیروی سابق سکوی نفتی امیرکبیر:

حمام با آفتاب برجام توسط کارکنان انگلیسی روی سکوهای نفتی خزر

بصیر،

حدود یک ماه پیش بود که خبرگزاری های کشور از اخراج ۱۵۰ کارگر شرکت حفاری نفت شمال که در سکوی نفتی امیرکبیر در دریای خزر مشغول فعالیت بودند خبر دادند.

بعد از برگزاری یک مناقصه قرار داد منعقده با شرکت حفاری نفت شمال لغو و یک شرکت دیگر (گفته می شود با رزومه ای نه چندان مرتبط با حوزه اداره سکوهای نفتی) و البته با ۱۷ پرسنل خارجی کار را به دست گرفت.

اقدامی که موجب اخراج ۱۵۰ نیروی کار متخصص ایرانی شده و به گفته برخی پرسنل شرکت حفاری شمال نیروهای خارجی با حقوق های چند ده برابری به کار گمارده شدند. این اخراج تجمع چند باره این کارگران را در پی داشت.

اما طی روزهای گذشته یکی از پرسنل شرکت حفاری نفت شمال با ارسال تصاویری از سکوی نفتی امیر کبیر که در آن کارگران خارجی (احتمالا انگلیسی) در حال گرفتن حمام آفتاب هستند، نسبت به اخراج پرسنل متخصص ایرانی به شدت گلایه کرد.

وی برای مرصاد نیوز نوشته است: این ظلم در حق جوان های متخصص ایران هست. این خارجی ها با حقوق ٦٠ الی ٩٠ میلیونی آمدند و جای متخصص های ایرانی را در سکو (امیرکبیر) گرفتند.

وی افزود: اوضاع بیکاری جهانی صنعت نفت به دلیل کاهش قیمت ها باعث شده اینها با اشتیاق بیایند ایران.

این منبع آگاه ادامه داد: شرکت ایرانی  پیمانکاری که آنها را آورده و طی شرایطی برنده مناقصه شده طبق قراردادهای جدید نفتی عمل می کند.

شبکه اطلاع رسانی مرصاد بدون اعلام موضع در خصوص این اتفاقات آماده انعکاس پاسخ و توضیحات وزارت نفت در این رابطه است.

وی ادامه داد: تصاویری که در آن خارجی ها دراز کشیده اند بخش هلی دک (باند هلیکوپتر) سکوی امیرکبیر هست. تاریخ عکس ها هم برای هفته پیش هست.

سکوی امیرکبیر بسیار پیشرفته هست و حساس و گران قیمت، کوچکترین اشتباه در راهبری و مدیریت و نگهداشت آن بسیار خطرناک و جبران ناپذیر و احتمال غرق  شدن دارد. این نوع سکو با سکوهای نفتی دریایی در خلیج فارس بسیار فرق دارد…. در ایران فقط پرسنل شرکت حفاری شمال تخصص راهبری آن را دارند چون از روز اول ساخت آن و تا یک ماه پیش در اختیار آنها بوده است و یک سکوی این چنینی در ایران وجود دارد.

این مهندس ایرانی گفت:  شرکت برنده مناقصه به دلیل نتوانستن در تامین پرسنل (که به دلیل نداشتن امتیاز فنی و اصلا تجربه یک متر حفاری در خشکی چه برسد به دریای عمیق خزر) و اختلاف امتیاز مالی بسیار ناچیز در مناقصه برنده و مجبور به استفاده از نیروی خارجی شده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا