فرماندار فریدونکنار خواستار شد

ایجاد پروانه ساخت برنج برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی/ برنج فرهنگ غالب تغذیه دنیا

 

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، علی قاسمی در جلسه کمسیون کشاورزی فریدونکنار در سالن اجتماعات این شهرستان اظهار داشت: فریدونکنار آمادگی لازم را برای برگزاری هماسش ملی برنج را دارد و از آن استقبال می کند.

 

وی با بیان اینکه دربحث برنج دغدغه فراوانی داریم، اذعان داشت: برنج یک محصول استراتژیک است و با امنیت غذایی و اقتصاد ملی ما رابطه مستقیم دارد.

 

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه امروز با چالش های فراوانی در بحث برنج روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: سالانه به جمعیت جهان ۸۵ میلیون نفر اضافه می شود، این جمعیت نیاز به برنج دارد چرا که برنج فرهنگ غالب تغذیه دنیا به ویژه ایران است.

 

قاسمی با بیان چالش های موجود در بحث برنج، اذعان داشت: رویکرد تجاری سازی مزارع، کاهش سطح زیر کشت، موضوع آبیاری که سالانه در این شهرستان برای تامین آن با مشکل مواجه هستیم و تغییر الگوی مصرف غذایی در ساختار تولید مهمترین چالش های پیش رو در این زمینه است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در این زمینه به دنبال یک تعادل با یک مدیریت قوی باشیم، عنوان داشت: در حالیکه تقاضا برای تولید وجود دارد و مصرف کننده نیز به دنبال قیمت مناسب می باشد و از طرفی کشاورز و تجار به دنبال کسب سودهستند یک مدیریت قوی باید تعادل را در همه زمینه ها ایجاد کند.

 

نماینده دولت در شهرستان فریدونکنار خواستار خارج شدن کشاورزان از رویکرد سنتی به رویکردی علمی شد وگفت: باید به دانش کارآمد و روزافزون در اصلاح ارقام و بذرها توجه شود و مدیریت آفات و بیماری ها و استفاده از روش غیرشیمیایی و سرمایه گذاری مستمر باید صورت بپذیرد.

 

قاسمی با تاکید بر اینکه در نظام توزیع نقش برندسازی بسایر فراتر از بازاریابی است و فقط به آن محدود نمی شود، یادآور شد: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از برند و نام فریدونکنار باید یک شناسه یا پروانه ساخت برنج ایجاد شود تا با آن شناسه برنج به مردم معرفی شود و با مشکلات اخیر روبرو نشویم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا