آیا ورود دومین ایرباس ۳۳۰ به مانع خورد؟

بصیرنیوز، اوایل اسفند ماه سال گذشته وزیر راه و شهرسازی از ورود قطعی ۲ فروند ایرباس ۳۳۰ به کشور تا پیش از نوروز ۹۶ خبر داد: «تا پایان سال و قبل از تعطیلات نوروز ۲ فروند ایرباس ۳۳۰ وارد ناوگان هوایی کشور می شود.»

۲۱ اسفند ۹۵ طی مراسمی با حضور مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور ایرباس ۳۳۰ وارد کشور شد.

مدیرعامل ایران ایر در این مراسم با بیان این که از ایرلاین های داخلی می خواهیم از هما حمایت کنند، گفت: خیلی از شرکت‌های خصوصی فعلی از سرمایه و اندوخته همین هما بودند که امیدواریم این مسئله استمرار پیدا کند.

پرورش با بیان این که قرار نیست برای هر هواپیمایی که وارد می شود مراسم بگیریم، تصریح کرد: هواپیمای اول میوه تحریم بود و به همین دلیل مراسم مفصلی گرفته شد. هواپیمای ۳۳۰ نیز نتیجه مذاکره با ایرباس بود که توانستیم آنرا وارد کشور کنیم.

وی در توجیه تغییر زمان وعده داده شده برای ورود هواپیماها نیز گفت: اگر شنیده می شود هواپیمایی فلان تاریخ می آید و تاریخ ورود آنر تغییر می کند به دلیل پیچیدگی های کار است. طرف های غربی به دنبال منافع خودشان هستند و ما هم باید به دنبال منافع خودمان باشیم، در حفظ اینن منفعت نیز مذاکره را طولانی می کند.

پرورش بهمن امسال از ورود اولین ایرباس ۳۳۰ به کشور طی هفته اول اسفند ۹۵ خبر داده بود که البته این وعده با ۱۱ روز تاخیر عملی شد. از سوی دیگر بر اساس وعده وزیر راه و شهرسازی ایرباس ۳۳۰ دوم نیز تا ۳۰ اسفند ۹۵ وارد کشور می‌شد، اما به نظر می‌رسد مانع یا موانعی باعث شده تا اطلاع ثانوی خبری از این هواپیما نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا