۵ نشانه سرماخوردگی که نمی‌دانستید

به گزارش بصیرنیوز،

درباره سرماخوردگی بسیاری از افراد با علائم و نشانه‎های آن مثل آب‎ریزش بینی و تب آشنایی دارند. اما این بیماری رایج نشانه‎هایی هم دارد که هرکسی درباره آن نمی‎‏داند و در این مطلب سعی داریم شما را با آن‌ها آشنا کنیم.

خواب دیدن

معمولا خواب دیدن در زمان REM یا «حرکت مداوم چشم»، زمانی که انسان عمیق‌‏ترین خواب را تجربه می‎‏کند، رخ می‌‏دهد. مریضی و تب می‌‏تواند باعث فعالیت بیشتر ذهن در این زمان شود و در نتیجه خواب دیدن بیشتر می‏‌شود.

طعم عجیب

۷۵ تا ۹۵ درصد از حس انسان برای سنجیدن طعم‎ها مربوط به حس بویایی است و برای همین است که وقتی می‎خواهید طعم خوراکی را به بهترین شکل متوجه شوید باید حتما آن را بو کنید. وقتی بینی شما گرفته باشد طعم غذا را متوجه نمی‏‌شوید و هنگام سرما خوردگی طعم‎ها برای شما متفاوت خواهد بود.

عدم تمرکز

وقتی دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شده‌‏اید احساس خستگی بدن شما هم زیاد می‎شود، مقاومتتان کاهش پیدا می‌‏کند، در نتیجه تمرکز کردن بسیار سخت می‏‌شود. به همین دلیل وقتی به خوبی نمی‌‏دانید چه باید بکنید و در واقع تمرکز لازم را ندارید، می‎تواند نشانه این باشد که شما سرماخورده هستید.

تشنگی

وقتی سرماخورده هستید سرفه می‎کنید، آب‎ریزش چشم و بینی دارید و به این دلایل آب زیادی از بدن شما می‌‏رود و در نتیجه بدنتان نیاز به آب پیدا می‏‌کند، به همین دلیل خیلی زود تشنه می‌‏شوید و هرچه آب می‎نوشید باز هم میلتان بیشتر می‌‏شود.

گرسنگی

وقتی مریض هستید و نشانه‎های سرماخوردگی عادی را دارید، شاید از همیشه گرسنه‎تر باشید. دلیلش این است که بدنتان سعی دارد سیستم ایمنی را تقویت کند و برای این کار به مواد غذایی بیشتر نیاز دارد تا بتواند مواد مفید آن را تجزیه کر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا