چرا رونالدو باید یازده گل دیگر بزند؟

بصیر،پنج گلی که کریستیانو رونالدو در رویارویی با گرانادا وارد دروازه این تیم کرد موجب شد تا او بار دیگر به صدر جدول بهترین گلزنان لیگ فوتبال اسپانیا بازگردد.

رونالدو اکنون ۳۶ گله است و لیونل مسی با ۳۲ گل در تعقیب اوست. این بازیکن پرتغالی در ۲۶ دیداری که در این فصل برای رئال مادرید در لیگا اسپانیا به میدان رفته، موفق به زدن این تعداد گل شده است که این این مساله، میانگین گل‌های زده او در هر دیدار را به ۱٫۲۴ می‌رساند. رونالدو برای نگه داشتن این میانگین، باید تا پایان فصل ۴۷ گل به ثمر برساند. این یعنی کریستیانو به یازده گل دیگر در بازی‌های باقی‌مانده فصل نیاز دارد.

در واقع ۳۶ گلی که رونالدو تاکنون وارد دروازه حریفان کرده است، نشان می‌دهد او گزینه اصلی کسب عنوان بهترین گلزن این فصل رقابت‌های لیگ فوتبال اسپانیاست. فقط پنج فصل در طول تاریخ برگزاری لیگ اسپانیا بوده که یک بازیکن موفق شده بیش از این تعداد گل بزند. تلمو زارا در فصل ۵۱-۱۹۵۰ موفق شد ۳۸ گل بزند. هوگو سانچس هم در فصل ۹۰-۱۹۸۹ نیز همین تعداد گل را وارد دروازه حریفان کرد. رکوردهای بالاتر از آن نیز توسط کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به ثبت رسیده‌اند. رونالدو در فصل ۱۱-۲۰۱۰ موفق شد ۴۱ گل بزند. لیونل مسی هم در دو فصل بعد از آن ۵۰ گل و ۴۵ گل برای بارسلونا به ثمر رساند.

رکوردهایی که رونالدو به ثبت رسانده هم جالب توجه هستند. او در ۲۶ دیداری که به میدان رفته، تنها در هفت دیدار موفق نشده دروازه حریفان را باز کند. او همچنین در ۱۰ دیدار پیاپی در این فصل موفق به گلزنی شده است. رونالدو که پنج گل به گرانادا زد، چهار گل هم به الچه زده و مقابل تیم‌های دپورتیوو لاکرونیا، اتلتیک بیلبائو و سلتاویگو نیز هت تریک کرده بود.

در ماه اوت و در آغاز فصل جدید، رونالدو که دچار آسیب دیدگی زانو شده بود و به خاطر خستگی پس از حضور در جام جهانی کمی استراحت کرد اما خیلی زود به اوج آمادگی‌اش رسید. او توپ طلای سال ۲۰۱۴ را هم کسب کرد. رکوردی که رونالدو همچنان در اختیار دارد این است که از تمامی تیم‌های انگلیسی که در رقابت‌های اروپایی حاضر نیستند، بیشتر گل زده است.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو رقابت سختی برای کسب کفش طلا دارند. پس از این دو بازیکن، دیگو کاستا (چلسی)، هرین کین‌ (تاتنهام) و الکساندر مایر (اینتراخت فرانکفورت) همگی با ۱۹ گل در رتبه‌های بعدی بهترین گلزنان لیگ‌های اروپایی قرار دارند. کارلوس توس (یوونتوس) هم با ۱۷ گل در رده بعدی قرار گرفته است.

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا