ابراز نگرانی چین نسبت به راهبردی سایبری جدید آمریکا

بصير،

وزارت دفاع چین اعلام کرد که راهبرد جدید پنتاگون که بر قابلیت ارتش آمریکا برای استفاده از سلاح های سایبری تاکید می کند، تنها موجب تشدید تنش بر سر امنیت اینترنت خواهد شد. چین بارها آمریکا و متحدانش را به دست داشتن در حملات سایبری به این کشور متهم کرده است، آمریکا و سایر کشورهای غربی نیز چین را به همین اتهامات متهم کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع چین تاکید کرد که آمریکا که پیشرفته ترین کشور جهان در زمینه فناوری است، با راهبرد جدید امنیت سایبری خود تنها موجب تشدید تنش خواهد شد. این راهبرد تنها موجب تشدید رقابت سلاح های اینترنتی در جهان خواهد شد. ما نگران این مساله هستیم.

وی افزود: آمریکا باید به سیاه نمایی نام چین در عرصه امنیت سایبری پایان دهد چرا که آژانس امنیت ملی آمریکا در برنامه جاسوسی دست داشته است.ارتش های چین و آمریکا علی رغم تلاش های صورت گرفته از سوی دو طرف برای بهبود اوضاع، روابط پرتنشی دارند. این مقام چینی در ادامه ضمن انتقاد از مانور نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین، گفت: مانورهای نظامی با ابعاد بزرگ تنها موجب ایجاد تنش در منطقه خواهد شد و برای ثبات و امنیت منطقه مفید نخواهد بود.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا