مردم انتظار شخصی از نمایندگان نداشته باشند/ فریب مردم با تبلیغات دروغین حق‌الناس است

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نمازجمعه فریدونکنار اظهار کرد: نوزدهم بهمن ماه روز نیروی هوایی است که نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی و ارتش به حساب می‌آید؛ درحالی که هنوز انقلاب به پیروزی نرسیده بود و شایعه کودتای ارتش به گوش می‌رسید و شرایط بحرانی بود اما جمع زیادی از فرمانده‌هان نیروی هوایی با امام بیعت کردند.

وی خاطرنشان کرد: همین بیعت موجب شد که هایزر، مایوس از طراحی کودتا شود و از ایران خارج شد که این حماسه عشق و جهاد و شهادت را گرامی می‌داریم و این روز را به نیروی هوایی ارتش تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه فریدونکنار با قدردانی از اهدای کمک‌های مردم فریدونکنار به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مردم شریف فریدونکنار تاکنون ۳۵۵ میلیون تومان کمک به واسطه سپاه، هلال‌احمر و کمیته امداد به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان اهدا کردند و همچنین یک وانت به صورت مستقل کمک‌های خود را به مناطق سیل‌زده تحویل داده است.

جلالی با اشاره به اینکه دو آزمون بزرگ برای ملت ایران در پیش است گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند دو آزمون بزرگی است که ملت ایران در پیش دارد.

وی یادآور شد: جشن کشورها در سالروز استقلال فقط به‌صورت یک رژه نظامی و برنامه‌های مختصر برگزار می‌شود اما در ایران تمامی ملت از نقاط مختلف کشور به دل‌خواه خود در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند و امسال هم که سالگرد انقلاب اسلامی مصادف شده با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی، لازم است پرشورتر از سال‌های گذشته این امر انجام شود.

امام جمعه فریدونکنار انتخابات را از اساسی‌ترین مسائل کشور دانست و تاکید کرد: دموکراسی و عدالت از همین انتخابات مشخص می‌شود؛ شهروندان نباید انتظار داشته باشند که نمایندگان مجلس برای افراد فعالیت کنند و دنبال کار شخصی آن‌ها باشند بلکه آنها وظایف قانون‌گذاری و نظارت در سطح ملی دارند و البته باید در بررسی و کمک به مشکلات منطقه تلاش کنند اما اینکه همه افراد یک شهرستان انتظار برطرف کردن مشکلات خود را از او داشته باشند امری ناممکن است.

جلالی با اشاره به اینکه در انتخابات کسی باید انتخاب شود که به تعبیر امام خمینی(ره) مانند سید حسن مدرس باشد گفت: افراد نباید با مطرح کردن برخی از موضوعات به دنبال حاشیه‌سازی و دلسرد کردن مردم باشند.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه سیاه‌نمایی در فضای جامعه اسلامی و درشت‌نمایی برخی اشتباهات تجاوز به حق‌الناس است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه اگر داوطلبان در تبلیغات دروغ‌پراکنی کنند و مردم را با وعده‌های کاذب فریب دهند حق‌الناس بر عهده آنان است تصریح کرد: اطرافیان داوطلبان نمایندگی مجلس هم باید توجه داشته باشند که اگر بخواهند با برپایی ضیافت‌های آنچنانی به دنبال گرفتن رای برای افراد باشند کار حرامی را انجام داده‌اند.

جلالی با اشاره به حمله های اخیر یمن به مواضع عربستان گفت: یمن در عملیات اخیر پوزه عربستان را به خاک مالید و درحالی که فقیرترین کشور عربی است اما توانستند با اراده قوی بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر از خاک کشور خود را آزاد کنند.

وی تاکید کرد: ادامه پیروزی جبهه مقاومت نشان از زنده بودن تفکر سردار سلیمانی و همرزمانش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا