روایت ایثارگری خانواده شهید “علی عابدینی” در روزهای کرونایی/ درخواست با گریه مادر شهید برای توجه به نیازمندان

به گزارش بصیرنیوز، یکی از فروعات دین اسلام جهاد است و درحالی که برخی افراد مبارزه در جنگ و جبهه را جهاد می‌دانند اما دایره جهاد به هرگونه فعالیت و مبارزه سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی، با جان و مال و زبان و قلم و فکر مرتبط می‌شود.

خون جهاد در رگ‌های خانواده عابدینی زنده است

در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران، دفاع و جهاد ادامه داشت که یکی از بارزترین آن‌ها هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بوده است.

اما پس از جنگ تحمیلی اگر بخواهیم به عرصه جهادی دیگر اشاره کنیم که بسیاری از مردم کشور با آن درگیر باشند می‌توان به شیوع ویروس کرونا نام برد که از آن به‌عنوان جنگ بیولوژیکی یاد می‌شود و از ابتدای ورود این بیماری به کشور کادر درمانی در خط مقدم جهاد قرار گرفتند و رفته رفته اقشار مختلف جامعه در زمینه‌های مختلف به صف این جهاد پیوستند.

در این بین اما حضور فعالانه خانواده شهدا به‌ویژه خانواده شهدای مدافع حرم برای کمک‌رسانی به مردم بسیار چشم‌گیر بوده است.

خانواده شهید عابدینی از فریدونکنارِ استان مازندران که در زمان دفاع مقدس یکی از اعضای خانواده خود را به نام علی‌اصغر عابدینی تقدیم انقلاب کرد و در ادامه این مسیر بازهم شهادت مهمان خانه آن‌ها شد و در سال ۹۵ فرزند عزیزشان “علی عابدینی” در منطقه خانطومان سوریه برای دفاع از حرم به دست گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید، حالا با شیوع بیماری کرونا برای دفاع از سلامت، دوباره پا در عرصه جهاد گذاشتنند.

درخواست با گریه مادر شهید برای توجه به نیازمندان

شمسه صادقپور مادر شهید علی عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همانگونه که ما کودک بودیم و پدران و برادرانمان در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و همچنین فرزند من برای دفاع از حرم و دین اسلام به شهادت رسید، ما هم درحال حاضر به خاطر سلامت مردم اقدام به تولید ماسک و دستکش و پشتیبانی از پرسنل درمانی که خط مقدم جبهه سلامت هستند می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا اقدام به تولید ماسک و دستکش کرده‌ایم گفت: در ابتدا خودمان پارچه تهیه و اقدام به تولید ماسک می‌کردیم و پس از مدتی خیرین پارچه‌ها را به ما تحویل دادند و من به اتفاق عروس و چند نفر از همسایه‌ها کار دوخت را انجام می‌دهیم.

مادر شهید عابدینی تصریح کرد: روزانه حدود ۷۰۰ ماسک در منزل تولید می‌کنیم که در این کار پدر، برادر و فرزند شهید علی عابدینی هم ما را کمک می‌کنند.

وی درحالی که ناگهان بغض در گلویش جمع شده بود با چشمانی اشک‌بار از مردم و مسئولان خواست که به مشکلات قشر ضعیف جامعه توجه کنند و خاطرنشان کرد: از تمام مردم و مسئولان می‌خواهیم به نیازمندان کمک کنند چراکه بیماری کرونا موجب شد بسیاری از افراد کارهای خود را از دست بدهند و با حجم زیادی از بدهی بابت اجاره منزل و قسط رو به رو باشند که نیاز به توجه دارند.

تاثیر کار جهادی بر کودک دلبند شهید عابدینی

سیده نرگس حسینی همسر شهید مدافع حرم علی عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پس از اینکه مطلع شدم مادر شوهرم درحال دوخت ماسک و دستکش است برای اینکه در کار خیر ایشان سهیم باشم به کمکشان آمدم و بخشی از کار را به‌عهده گرفتم.

وی با اشاره به اینکه کار اصلی را مادر بزرگوار شهید عابدینی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: مادر شهید آن‌قدر به این کار علاقه دارند که از صبح وقتی پای چرخ خیاطی می‌نشینند تا نیمه‌های شب بدون استراحت به دوخت و تولید ماسک مشغول می‌شوند.

همسر شهید عابدینی درخصوص تاثیر کار جهادی خانواده بر روی فرزند خردسال شهید، تصریح کرد: امیر محمد در ابتدای شیوع کرونا از اینکه مدام به او می‌گفتم که مسائل بهداشتی را باید رعایت کنیم در تعجب بود و تصوری از ویروس نداشت و همچنین برایش سوال بود که چرا ما درحال تولید ماسک هستیم که پس از توضیح، خود علاقمند به کمک برای دوخت ماسک شد.

مبلغ مراسم سالگرد شهید به نیازمندان اهدا می‌شود

یوسف عابدینی پدر شهید مدافع حرم علی عابدینی که بازنشسته بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار است اما پس از شیوع بیماری کرونا برای کمک به کادر درمانی دوباره در این بیمارستان مشغول به فعالیت شد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به علت اینکه کادر درمانی و پرسنل بیمارستان از مراجعه زیاد بیماران خسته بودند و نیاز به نیروی کمکی داشتند و باتوجه به آشنایی ما به کار در بیمارستان، تصمیم گرفتم که دوباره به کمک همکارانمان رفته و اندک فعالیتی را برای دفاع از جبهه سلامت انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: با اعلام نیاز به ماسک و دستکش از سوی بیمارستان و همچنین شهروندان، تصمیم گرفتیم که مانند دوران دفاع مقدس فعالیت‌های پشتیبانی را به همراه خانواده در منزل انجام داده و به دست نیازمندان برسانیم.

پدر شهید عابدینی تصریح کرد: تهیه بسته‌های معیشتی یکی از کارهایی است که از سال‌های دور با فرارسیدن ماه مبارک رمضان در خانواده ما مرسوم بوده که شهید علی عابدینی خودشان به این کار اهتمام داشتند و درحال حاضر با شیوع بیماری کرونا این کار را با جدیت بیشتر انجام می‌دهیم.

عابدینی یادآور شد: امسال به‌دلیل وجود بیماری کرونا مراسم سالگرد شهادت شهید علی عابدینی را برگزار نخواهیم کرد و هزینه‌های این مراسم را به نیازمندان اهدا می‌کنیم.

وی گفت: از همه شهروندان تقاضا می‌کنیم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم هر چه زودتر شاهد از بین رفتن ویروس کرونا باشیم.

به گزارش بصیرنیوز، نقش‌آفرینی خانواده‌های شهدا به‌ویژه خانواده‌های شهدای دفاع از حرم در جبهه دفاع از سلامت ستودنی است و خانواده شهید عابدینی درحالی که فرزند خود را در راه اهل بیت از دست داده‌اند اما با حضور در بیمارستان و تولید ماسک نشان می‌دهند که همچنان در امتداد مسیر فرزند و همسر خود حرکت می‌کنند و حاضرند از جان و مال خود ایثار کنند تا همشهریان آن‌ها در سلامت باشند.

گفتنی است شهید علی عابدینی از رزمندگان لشگر ۲۵ کربلا استان مازندران بود که در ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۵ در منطقه خانطومان سوریه به دست گروه تروریستی داعش به شهادت رسید و هنوز پیکر پاکش بازنگشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا