لزوم اشرافیت مسئولان نسبت به مواضع جمهوری اسلامی/ کنوانسیون «پالرمو» تعریف متفاوتی از تروریسم دارد

به گزارش بصیرنیوز، ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (موسوم به کنوانسیون پالرمو)، اظهار کرد: نخستین شرط برای پیوستن به هر کنوانسیون حفظ اقتدار نظام و منافع ملی است.

وی با بیان اینکه اگر این کنوانسیون موجب خدشه‌دار شدن به منافع کشور شود آن را نمی‌پذیریم، افزود: دقت لازم باید از سوی مسئولان دولتی و قوه مجریه صورت گیرد تا در تعریف برخی از موضوعات دچار دوگانگی نشویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به تروریسم و نهضت‌های آزادی‌بخش متفاوت است و در حالی که منافقان در نگاه مسئولان نظام تروریست محسوب می‌شوند اما آمریکایی‌ها آن‌ها را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کردند.

نانواکناری خاطرنشان کرد: در حالی که آمریکا و همپیمانانش، حزب‌الله را تروریست عنوان می‌کنند اما کشور ایران حزب‌الله را به عنوان یک گروه مقاومت و نهضت آزادی بخش می‌داند.

وی یادآور شد: مسئولان باید در تمامی عهدنامه‌ها، کنوانسیون‌ها و در تمامی ارتباطات سیاسی و دیپلماسی جوامع بین‌المللی نسبت به مواضع جمهوری اسلامی اشرافیت داشته باشند چراکه این کنوانسیون‌ها می‌توانند در آینده‌ای نزدیک با معرفی کردن نهضت‌های آزادی‌بخش به عنوان گروه تروریستی از کمک جمهوری اسلامی به گروه‌های مقاومت جلوگیری کنند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تعریف جمهوری اسلامی ایران باید در تمامی کنوانسیون‌ها بیان شود تا از سوءاستفاده احتمالی جلوگیری به‌عمل آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا