حجت الاسلام ذاکری‎‎خطیر

داعش، صهیونیستی در لباس اسلام‌/مستر همفر انگلیسی، بنیانگذار وهابیت و تفکرات ضدشیعی/حمایت مستقیم آمریکا از داعش

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، «دولت اسلامی شام و عراق» که امروزه به نام «داعش» معروف است، گروهی افراطی و خالی از رحم است که در حال حاضر در منطقه شام و عراق فتنه انگیزی کرده و دست به جنایات بیشماری زده است.

این گروه که خود را طلایه‌دار اسلام در جهان می دانند و غیر از خود کسی را مسلمان نمی شناسند در واقع گروهی انحرافی هستند که افکار آنها نشأت گرفته از فرقه ضاله وهابیت است و بر خلاف ادعای خودشان بویی از اسلام و مسلمانی نبرده اند.

امروز ما شاهد آن هستیم که این گروه با کمک اسرائیل و غرب به جنگ با جریان مقاومت در منطقه پرداخته و سعی دارد با اعمال خود، چهره خشنی از اسلام را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

به منظور آشنایی بیشتر با این گروهک تروریستی و بررسی افکار و آینده آن به سراغ یک کارشناس امور دینی رفتیم تا بیشتر در این خصوص مطلع شویم.

غلامحسین ذاکری خطیر در گفت‌وگو با بلاغ با اشاره به جنایات هولناک داعش در عراق و سوریه، در خصوص حکومت آل سعود در عربستان به عنوان پشتیبان اصلی این گروهک تروریستی و منشأ افکار ضد شیعی آنها بیان داشت: سر منشأ اصلی افکار وهابیت در عربستان، فردی به نام ابن تیمیه که در قرن هفتم می زیسته، می رسد، این فرد همواره شیعه را تکفیر می کرد و همین مسئله باعث شده بود که علمای آن دوران و حتی پدر و برادرش بر علیه او موضع بگیرند و وی را طرد کنند.

وی با بیان اینکه ما باید حساب اهل سنت را از وهابیون جدا کنیم، ابراز داشت: بعد از گذشت چند قرن از زمان مرگ ابن تیمیه فردی در عربستان به نام محمد ابن عبدالوهاب ظهور کرد که اندیشه های ابن تیمیه را دوباره احیا کرد و نام فرقه وهابی نیز برگرفته از نام همین فرد است.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه بحث به نقش انگلیس در روی کار آمدن و شکل گرفتن فرقه وهابیت در عربستان پرداخت و عنوان کرد: مدارک و اسناد موجود نشان می دهد وهابیت ساخته و پرداخته انگلستان است و حتی بعضی ها می گویند آل سعود هم که پایهگذار حکومت وهابیها در عربستان هستند، ریشه ای یهودی دارند.

ذاکری خطیر به کتاب خاطرات یک جاسوس انگلیسی به نام مستر همفر اشاره کرد و گفت: این جاسوس انگلیسی کسی است که محمد ابن عبدالوهاب را به عنوان ایدئولوگ جریان وهابیت پرورش داد و تفکرات ضد شیعی را در درون وی نهادینه کرد.

وی در مورد اینکه چرا انگلیس نیازمند ایجاد چنین فرقه هایی در منطقه بود، اذعان داشت:  این زمان مقارن با زمان فروپاشی حکومت عثمانی است و انگلستان برای رسیدن عناصر وابسته به حکومت و در نهایت تثبیت حکومت استعماری خود در منطقه نیاز به گروه های این چنینی داشت که نمونهی بارز اینگونه فرقه ها، فرقه ضاله بهائیت است که به موازات وهابیت در میان ایران شیعی ایجاد شده بود. بریتانیا می خواست با این عمل در مقابل تشیع و تسنن بایستد.

ذاکری خطیر گفت: باید اهل سنت را از گروه های افراطی مانند داعش، طالبان و تکفیری ها جدا کرد، تفکرات این گروه ها کاملاً با سرویس های اطلاعاتی غرب هماهنگ است تا جایی که بعضی از وهابیون می گویند الآن باید مسئله اسرائیل و فلسطین را رها کرد و به سوی سوریه رفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سوادکوه خاطرنشان کرد: سوریه کمر مقاومت منطقه است و سال ها در مقابل ظلم ایستاد، اینکه گروه های ضاله وهابی می گویند اسرائیل را رها کنید و با سوریه بجنگید، خود شاهدی بر این ماجرا است که آنها گوش به فرمان غرب هستند، کما اینکه می بینیم اسرائیل هر روز حملات خود به نوار غزه را بیشتر می کند اما این ها هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند.

وی با اشاره به نص صریح قرآن کریم که می فرماید «بدترین دشمنان شما یهود هستند.» تصریح کرد: با اینکه سوریه کشوری با اکثریت اهل تسنن است، وقتی که دیدند این کشور کمر مقاومت منطقه است، آنها مقابله با یهود را رها کرده و به سراغ سوریه آمدند تا این کمر را بشکنند، این ها نمایانگر آن است که این گروهک های تروریستی کاملاً در خدمت آمریکا و غرب هستند.

ذاکری خطیر افزود: آمریکا رابطه مستقیمی با این گروهک ها دارد و پایگذار اصلی طالبان بوده و رهبران طالبان را می شناسد و حتی از محل اقامت آنها آگاه است و حتی شاهد آن بودیم که آمریکا قصد داشت با طالبان افغانستان و پاکستان قرارداد ببندد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سوادکوه در ادامه به بررسی وضعیت امروز گروه داعش در عراق پرداخت و تشریح کرد: این گروه وقتی که در سوریه شکست خورد به عراق آمد و به قول خودشان قصد دارند استان های سنی نشین این کشور مثل سامرا را جدا کنند و در واقع با این کار عراق را به دو قسمت تقسیم کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که علما، عشایر و مردم سنی عراق در کنار دولت هستند و این عمل را قبول ندارند و حتی در مقابل داعش صلاح به دست گرفته و با آنها مبارزه می کنند.

ذاکری خطیر گروه داعش را گروهی بسیار خطرناک و مخوف توصیف کرد و ضمن اشاره به برخی جنایات آنها نظیر مثله کردن جنازه، تجاوز به کودکان و… آنها را از هر حیوان درنده خویی وحشی تر دانست و اعلام کرد: اعمال این گروه خلاف سنت پیامبر و دین مبین اسلام است، در حالی که پیامبر حتی مثله کردن جنازه سگ حار را جایز نمی دانست، این گروه وحشی سر و دست انسان ها را می برند و آنها را به ماشین بسته و در شهر می چرخند.

کارشناس مسائل دینی اعمال وحشیانه گروه داعش را بزرگ‌ترین تبلیغات سوء برای اسلام دانست و تاکید کرد: سرویس های اطلاعاتی غرب نظیر: آمریکا، اسرائیل، فرانسه، انگلیس و… از یک طرف به این گروه کمک مالی می کنند و از طرف دیگر برای لطمه به اسلام از جنایات این گروه فیلم‌برداری و در رسانه های خود پخش می کنند تا چهره بدی از اسلام را برای جهانیان به تصویر بکشند.

وی این برنامه ها را برگرفته از افکار فرقه های مسیحی صهیونیست دانست افزود: این گروه ها معتقدند الآن فصل پایان تاریخ است و برای ظهور حضرت مسیح باید  مسلمانان را به کلی نابود کرد.

ذاکری خطیر در ادامه به تشریح برخی از افکار این گروه و ارتباط آنها با داعش پرداخت و اظهار کرد: آنها می گویند باید عراق، سوریه و اردن را گرفت و اگر این امر اتفاق نیافتاد باید توسط آمریکا و اسرائیل این مناطق بمباران شیمیایی شوند و امروز شاهد آن هستیم که گروه داعش تمامی اقدامات رذیلانه ای را که فرقه مسیحی صهیونیست قصد انجام آن را داشت، دارد به خوبی انجام می دهد.

وی تاکید کرد: این مسائل نشان می دهد که دشمنان در اجرای نقشه های شوم خو یکی هستند و این برای ما باید تلنگری باشد که شیعیان و سنیان دست به دست هم دهیم و برای نجات اسلام متحد شویم چرا که یهود قصد نابودی دین ما را دارد.

ذاکری خطیر ادامه داد: متأسفانه برخی از دولت های بدتر از یهود به مانند قطر و عربستان هم می خواهند همین کار را انجام دهند و با تمام قوا از این ها حمایت می کنند.

این کارشناس مسائل دینی اعلام کرد: من به عنوان یک مسلمان وظیفه‎ی افشاگری و پرده برداشتن از چهره پست و کریه این گروه ها را دارم و مسلمانان هم وظیفه دارند به جهانیان نشان دهند این مسلمانی نیست، اسلام دین محبت و رحمت است و اعمال داعش خلاف آموزه های پیامبر اعظم(ص) است.

ذاکری خطیر اضافه کرد: ما باید با اتحاد علیه این گروه وحشی و غیر مسلمان، بایستیم و به جهانیان نشان دهیم دین اسلام دین محبت، رحمت، عقلانیت و منطق است تا مردم جهان با شناخت چهره واقعی اسلام دسته دسته به سمت اسلام و قرآن هجوم بیاورند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سوادکوه در پایان به ترسیم آینده گروه های تکفیری پرداخت و خاطرنشان کرد: این گروه ها همین الآن هم هیچ جایگاهی در میان مسلمانان ندارند و با جنایاتی که انجام می دهند، معلوم است که این ها آینده وخیمی دارند چرا که با اسلام نیستند و منطق و عقل ندارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا