مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی مازندران:

با اصلاح بندهایی از قرارداد از بخش خصوصی راهبران حمایت می‌کنیم

بصیر، منوچهر تاتینا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، در حاشیه این جلسه اظهار داشت: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۷ این بندر در زمان‌بندی ۴۰ ساله به بخش خصوصی واگذار و مقرر شد سرمایه‌گذار در طی ۴ سال تعهداتی را انجام دهد که بخشی از آن را انجام دهد و بخشی را نیز به دلیل مشکلات مالی و فنی نتوانست به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: به دنبال تعامل و گفت‌و‌گو هستیم تا به گونه‌ای آن مشکلاتی که قابل حل است را رفع کنیم تا آنها با انتقال سرمایه به این بندر موجب رونق اقتصادی شود.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی مازندران خاطرنشان کرد: بخش‌های مربوط به ساخت، محوطه‌ها و تجهیزات قسمت‌هایی بوده است که شرکت راهبران آن را انجام داده است و البته قسمت‌هایی از آن را نیز نتوانستند به پایان برسانند.

تاتینا افزود: درخواست اصلاح بخش‌هایی از قرارداد را داده‌اند که برای این موضوع با سازمان در حال گفت‌و‌گو هستند.

وی افزود: امیدواریم با اصلاح بندهایی از این قرار داد بتوانیم از بخش خصوصی حمایت کنیم تا با رشد و رونق اقتصادی همراه باشد.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی مازندران اظهار داشت: عدم اجرای تعهدات، عدم احداث پایانه و عدم اجرای لایروبی از بزرگترین‌ مشکلاتی است که بندر با آن مواجه است.

تاتینا گفت: با توجه به محدودیت دستگاه‌های لایروب در کشور این بندر دچار مشکل شده است و رژیم رسوب‌گذاری دریای خزر نیز در این بندر برای شرکت مشکلاتی ایجاد کرد.

وی در پاین گفت: برای ایجاد پایانه هم تصمیماتی گرفته شد تا نقاطی خارج از محدوده بندری شناسایی شود که زمان احداث آن به بخش خصوصی برمی‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا