اختصاصی/ فریدونکنار تافته جدا بافته

برچسب قیمت معضل بزرگ رانندگان تاکسی در فریدونکنار

 

بصیر/ تاکسی یک وسیله حمل و نقل عمومی است که برای حمل یک و یا تعداد اندکی از مسافران به کار می رود و یک وسیله کرایه ای درون شهری و یا برای مسافرتهای کوتاه مدت می باشد.

اما در شهرستان فریدونکنار این موضوع در حال تبدیل شدن به یک معضل است، معضلی که فقط ورود مدیران و مسئولین می تواند آنرا حل نماید.

در شهرستان فریدونکنار حدود ۱۵۰ تاکسی فعال می باشند که در مسیرهای مشخص و تعیین شده باید مبادرت به جابجایی مسافران نمایند اما به نظر می رسد که این اتفاق صورت نمی گیرد.

مسیر های فرزادشهر، دادگستری، ۲۴ متری و خیابان معلم، ولیعصر، پل میلاد و شهرک شهید رجایی از حضور همیشگی این وسیله نقلیه محروم هستند.

در گفتگو خبرنگار بصیر با تعدادی از رانندگان این وسیله نقلیه در فریدونکنار، نبود برچسب قیمت را بزرگترین مشکل رانندگان تاکسی در این شهر می پندارند.

بر اساس گفته های یک راننده تاکسی ۵ سال است که برچسب قیمت به رانندگان درون شهری در این شهرستان داده نشده است و در برخی اوقات خود دست به افزایش قیمت می زنیم، همچنین مسیرهایی چون فرزادشهر، دادگستری و بندر، شهرک شهید رجایی و خیابان معلم نیز به دلیل دور بودن از لحاظ قیمت برای راننده صرف نمی کند که آن مسیر را طی طریق نماید.

راننده دیگری اذعان داشت: چند سالی است که برچسب قیمت نداریم و این در حالی است که رانندگان آژانس و سواری های بین شهری هرساله نرخ قیمتشان به روز می شود، با توجه به گرانی های اخیر و قیمت کم نرخ کرایه تاکسی در این شهرستان اگر بخواهیم نرخ را حتی برای ۲۵ تومان افزایش هیم با موج شدیدی از اعتراضات مردمی روبه رو می شویم و گاها کار به دعوا کشیده می شود، البته این درحالی است که شهرستانهای همجوار ما هم نرخ بیشتری از مسافران دریافت می کنند و هم برچسب قیمت دارند.

وی افزود: تا زمانی که مشکل رانندگان تاکسی از بابت برچسب قیمت حل نشود و مبلغ مورد نظر رانندگان در آن قید نگردد به همین برخورد خود ادامه می دهیم، چندین سال است که در اتاق های مختلف ما را سرگران کرده اند و هرگز پاسخگویی نبوده است.

این صحبت های رانندگان زحمتکش تاکسی در حالی بیان می شود که مردم نیز نسبت به افزایش نرخ تاکسی بدون برچسب قیمت و روند صعودی آن بدون هیچگون نظارت از سوی مسئولین معترضند.

در گفتگوی شهروندی با بصیر، وی افزایش نرخ قیمت تاکسی را در این شهرستان با توجه به سرویس دهی این رانندگان نامناسب دانسته و اظهار داشت: رانندگان تاکسی هرگونه که خود دوست دارند از مردم کرایه دریافت می کنند، مسیری را که صبح با یک تاکسی درون شهری با مبلغ ۳۵۰ تومان رفته ایم در برگشت ۵۰۰ تومان برای مسافر حساب می شود و زمانی هم که به راننده نسبت به این موضوع معترض می شویم نبود برچسب و مشکلات اقتصادی را مهمترین علت این موضوع می دانند.

به هر ترتیب به نظر می رسد که مسئولین باید یکبار به طور جدی در این زمینه ورود پیدا کنند چرا که هم مردم و هم رانندگان از این مشکل آسیب خواهند دید.

گفتنی است نرخ کرایه تاکسی در شهرستان فریدونکنار سوار و پیاده ۳۰۰ تومان و مسیرهای طولانی تر ۳۵۰ تومان می باشد که بعضا رانندگان تا مبلغ ۵۰۰ تومان نیز از مسافران دریافت می کنند و بر اساس شنیده ها رانندگان می خواهند به صورت خودجوش همانند ادوار گذشته این مبلغ را تا ۵۰۰ تومان برای هر سوار و پیاده در سال آینده نیز افزایش دهند!

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا