نمی‌توان هر منتقدی را بی‌سواد نامید

به گزارش بصیر به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی چهارشنبه شب و در پنجمین شب جشن دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد اظهار داشت: در دنیا انقلاب‌های متعددی در طول تاریخ به وقوع پیوسته‌اند و هر یک تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته‌اند.

وی افزود: انقلاب اسلامی بر اساس اسلام و تشیع شکل گرفت؛ بیداری اسلامی هم طی این سال‌ها در کشورهای منطقه رخ داده و انقلاب‌هایی را سامان‌دهی کرده است ولی وقتی به آنها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که به نتیجه نرسیده‌اند و در این میان تنها انقلاب اسلامی ایران است که چنین نبوده است.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب تغییر ماهوی در سیستم اداره ایران شد عنوان داشت: البته اینگونه نبود امام خمینی(ره) هم به تدریج کار خود را گسترش دادند تا سرانجام به پیروزی علیه رژیم شاه رسیدند.

وی ادامه داد: در جریان حماسه ۱۹ دی هم قرار نبود چنین حادثه‌ای رخ دهد بلکه از یک توهین به امام خمینی(ره) شروع شد و در نهایت بدان حد رسید.

آقاتهرانی با بیان اینکه در قیام‌های دینی ممکن است در ظاهر به پیروزی دست نیابیم گفت: وظیفه ما در جریان این مسائل این است که به فرامین و دستورات الهی توجه و به آنها عمل کنیم؛ در این میان اگر کشته شویم شهید خواهیم بود و اگر دشمن را نابود کنیم مجاهد و مبارز در راه خدا هستیم.

آمریکا توان جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای ایران را ندارد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تشخیص وظیفه در شرایط سخت را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: امروز هم مانند گذشته برخی عقیده دارند سیاست و دیانت از یکدیگر جدا هستند.

وی اضافه کرد: آمریکا اگر می‌توانست پیچ و مهره تاسیسات هسته‌ای ما را هم باز می‌کرد ولی توان این کار را ندارد با این حال مشکلاتی دیده می‌شود که ناشی از عدم خودسازی ماست؛ نفس انسان او را جهنمی می‌کند و شیطان آنقدر قدرت ندارد که بتواند یک فرد پاک را به طور مستقیم به سمت بدبختی بکشاند.

آقاتهرانی با بیان اینکه خمینی(ره) به همراهی سیاست، اقتصاد و فرهنگ با دیانت اعتقاد داشت گفت: با این حال بسیاری از انسان‌ها چنین رویه‌ای را در پیش نمی‌گیرند.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: حدود ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای در حال کار اختصاصی بر روی مردم ایران هستند تا بتوانند نسل آینده را از راه به در کنند و خدا را از متن زندگی آنها خارج کنند؛ دین‌داری فقط به عبادت‌های فردی نیست بلکه در اجتماعات، انتخابات، مجلس، سمت‌های دولتی و … هم باید خدا را در نظر داشت و تنها بر اساس دستورات او عمل کرد.

نمی‌توان هر کس را که مخالف بود بی‌سواد نامید

وی اظهار کرد: آیا ما واقعا هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم؟ آیا می‌خواهید بگویید همه هنرها صحیح هستند پس چرا می‌گویید در علوم انسانی خطوط قرمز وجود دارد و همین امر سبب عدم رشد آن شده است؟

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه نباید هر کس با یک توافق مخالفت کرد را بی‌سواد دانست خاطرنشان کرد: نمی‌توان پیش از هیچ اتفاقی دیگران را متهم کرد و گفت هر کس علیه توافق هسته‌ای انتقاد کرد بی‌سواد است؛ بیاید ببینیم شما بی‌سواد هستید یا ما؛ چرا وقتی تریبون در دست شماست هر چه می‌خواهید می‌گویید؟

وی ادامه داد: اگر می‌گویید خدمت‌گزار هستید و نوکر مردمید این کار را انجام دهید و در عمل نشان بدهید تا خدا هم از شما راضی باشد.

آقاتهرانی با بیان اینکه اعتماد اصلی مردم به امام راحل و مقام ولایت فقیه است گفت: بر همین اساس مردم به دلیل اعتماد به رهبری نظام به شخصی رأی می‌دهند و او را به سمت‌های مختلف می‌رسانند.

سخن دروغ از همان ابتدا آشکار است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی دروغ که از همان ابتدا آشکار است خاطرنشان کرد: باید به راستی و صحت روی بیاوریم و این مهم را پاس بداریم و اگر هم کسی این کار را انجام نمی‌دهد امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنیم.

وی ابراز داشت: انقلاب متعلق به مردم است بنابراین باید نسبت به آن توجه داشته باشند و از آن حراست کنند؛ در این میان حوزه‌های علمیه باید انقلاب را بیش از دیگران از خود بدانند و به حل مشکلاتی بپردازند که نیازمند دیدگاه اسلامی هستند.

آقاتهرانی با بیان اینکه الگوی اصلی ما سیره اهل بیت(ع) به ویژه پنج سال حکومت امیرالمومنین(ع) است گفت: خداوند را شکر می‌کنیم به دلیل همه نعمت‌های فراوانی که به ما ارزانی داشته و همه اینها به برکت اعتقاد به ولایت است.

اساتید غربی هم به مدیریت عالی رهبر معظم انقلاب معترفند

عضو جبهه پایداری افزود: حتی برخی اساتید غربی هم وقتی با انصاف برخورد می‌کنند درایت و مدیریت رهبر معظم انقلاب را می‌ستایند؛ اگر ایشان نبودند ممکن بود در بسیاری موارد فریب بخوریم.

وی با تاکید بر شناخت آسیب‌ها و موانع برای ارائه راه حل صحیح عنوان داشت: وگرنه ممکن است به دست خودمان دست به نابودی بزنیم.

آقاتهرانی تصریح کرد: حفظ این نظام امروز از اصل نماز و روزه هم واجب‌تر است و اگر می‌خواهیم نظام را حفظ کنیم باید حول محور ولایت جمع شویم؛ حراست و پاسداری از این جایگاه اهمیت فراوانی دارد و ملاک اصلی همه ما باید ولایت و سخنان رهبری باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شنیده شده گفته‌اند باید از طریق مجلس خبرگان کسانی را انتخاب کنیم که بتوانیم اهدافمان را محقق سازیم گفت: آنها از هر راهی وارد می‌شوند و حتی نیروی خودی تربیت می‌کنند زیرا دلیلی ندارد آمریکا با علم و کتل خودش به داد و فریاد بپردازد بلکه کاری می‌کند که گاهی اوقات خودمان اقدامی انجام دهیم که او می‌خواهد؛ در جریان فتنه ۸۸ خواسته‌های آمریکا از طریق خودی‌ها در حال محقق شدن بود.

تقویت مبانی فکری راهکار جلوگیری از انحراف است

وی با تاکید بر تقویت مبانی فکری برای به انحراف کشیده نشدن سیاست و فرهنگ بیان داشت: باید فتنه‌گران و فتنه‌ها را به درستی بشناسیم و درک صحیحی از آنها داشته باشیم؛ برخی افراد که از همان زمان تفکر التقاطی داشتند بعدها در فتنه هم خودشان و هم افرادی که از ایشان پیروی کردند را زمین زدند.

آقاتهرانی افزود: ببینید که برخی‌ها به کجا رسیدند و چه عاقبتی پیدا کردند؛ اصول اعتقادی اهمیت فراوانی دارد و باید کار زیادی بر روی آن بشود زیرا خطر جدی است و همه در معرض آن قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا