فرمانده جدید نیروی انتظامی فریدونکنار معارفه شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، سردار مسعود جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات سرهنگ موسوی فرمانده سابق نیروی انتظامی فریدونکنار، اظهار داشت: شهرستان هایی که نوپا هستند اولین فرمانده سختی های زیادی را متحمل می شود و با فضای سختی برای کار مواجه می گردند.

وی با بیان اینکه نظام ایران یک نظام منحصر به فرد است، تصریح کر: پایه های اصلی این نظام مردم هستند و اگر در ۳۴ سال توانستیم این چنین رشد داشته باشیم به دلیل پای بندی همین مردم به نظام است.

جعفری نسب با اشاره به اینکه شهدا سند این افتخارات هستند ، خاطرنشان کرد: مردم همیشه در صحنه حاضرند و حضورهای حماسی چون ۲۲ بهمن ها را خلق کرده اند، دفع هر فتنه ای که در طول این انقلاب به راه افتاده است را دستگاه های امنیتی مدیریت نکرده است، بلکه مردم آتش فتنه ها را خاموش کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با تاکید بر اینکه باید طوری عمل کنیم تا این نظام را به بهترین شکل به دنیا عرضه کنیم، عنوان داشت: اسلام یک دین بشر دوستانه و دین رحمت الهی است و علت نزول آن از خداوند ارتقای بشریت و به کمال رساندن ما بوده است.

جعفری نسب تصریح کرد: هر کسی که در این نظام مسئولیت می گیرد باید به دنبال ایجاد تغییرات و تحول باشد و شان مردم را رعایت نماید.

وی با بیان اینکه پلیس در جمهوری اسلامی ایران منحصر به فرد است، گفت: امروز در دنیا پلیس حافظ منافع یک درصد از مردم است و ۹۹ درصد دیگر مجبور به تحمل این یک درصد ها اما در ایران همه مسئولین هم منافع حاکمیت را به نام اسلام دنبال می کنند و هم حاکمیت اسلامی که مردم دنبال کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با اشاره بیکاری فراوان در استان، اذعان داشت: با وجود این همه بیکار باید روزها صدها جنایت در استان صورت بگیرد اما چون زیر ساخت خانواده محکم است برای دلایل مادی دست به هر جنایتی نمی زنند اما در کشورهایی چون انگلیس و آمریکا که مردم تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار دارند امنیت وجود ندارد.

جعفری نسب با بیان اینکه آنچه که مردم از امنیت می خواهند امنیت میدانی است، اظهار داشت: رفتار نیروی انتظامی باید آبرومند و درخور شان مردم باشد، اگر که این مردم پشتوانه نیروی انتظامی در ماموریت ها و کارهایمان نباشند هرگز به موفقیت دست نخواهیم یافت.

وی تاکید کرد: تفکر ما در این استان تکریم مردم است، مردم مازندران همانند تمام ایران اسلامی شریف و آبرومند هستند و با وجود ورود خرده فرهنگ های مختلف و هجمه فرهنگی زیاد نتوانسته در آنها دست درازی کند و نسبت به آنها مقاومت نشان داده اند.

جعفری نسب همچنین خواستار تعامل فرمانده و دستگاه امنیتی شهرستان با ادارات و نهادها شد و خاطرنشان کرد: پلیس باید مرد میدان و شمشیر نظام باشد و تعامل را در این شهر برقرار کند، سلیقه ای عمل نکند  چرا که پاسخی نخواهد داشت، نیروی انتظامی پتانسیلی دارد که به تمام دستگاه ها می تواند بهترین خدمات را ارائه نماید.

در ابتدای این مراسم نیز علی قاسمی فرماندار فریدونکنار ضمن تقدیر وتشکر از خدمات ارزنده سید علی اکبر موسوی فرمانده سابق نیروی انتظامی شهرستان فریدونکنار خواهان توفیقات روز افزون سرهنگ نریمانی در نیروی انتظامی به عنوان فرمانده جدید در این شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال استمرار خدمات به مردم این شهرستان هستیم، گفت: نباید مولفه های نارضایتی را در شهر ایجاد کنیم.

قاسمی تصریح کرد: در زمان فرماندهی سرهنگ موسوی در بحث های مختلف اقداماتی انجام گرفت که عملکرد آن به وضوح در شهر دیده می شود.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: سرهنگ موسوی در تمامی عرصه ها تعامل خوبی با ادارات و نهادهای شهرستان داشته اند، در عرصه  انتخابات نیز به خوبی به پای کار آمدند و نقش خود را به خوبی انجام داده اند.

امام جمعه فریدونکنار نیز در این مراسم اظهار داشت: همه انسانها به امنیت نیازمند هستند و جامعه ای که در آن جان و رزق مردم در امنیت نباشد آن جامعه غیر قابل اعتماد است.

حجت الاسلام حاج سید محمد جلالی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: امنیت آنچنان مهم می باشد که در قرآن نیز به آن سوگند یاد شده است و بنابر آیات جایگاه نیروی انتظامی که مسئول تامین امنیت در جامعه هستند روشن می شود.

وی اذعان داشت: تامین امنیت خواسته انبیا الهی است و آن به عهده سربازان و خدمتگزاران نیروی انتظامی است و امنیت یک بحث اساسی در اسلام است.

جلالی ادامه داد: هدف از کسب قدرت امنیت مظلومان در جامعه می باشد یعنی یکی از اهداف اصلی حکومت اسلامی حضرت علی (ع) تامین امنیت است.

وی ضمن قدردانی از زحمات موسوی فرماندهی سابق نیروی انتظامی فریدونکنار، گفت: در فریدونکنار کارهای خوبی صورت پذیرفت و نتایج مثبتی در ارتقای سطح امنیت در این شهرستان رسیدیم.

سرهنگ سید علی اکبر موسوی فرمانده سابق نیروی انتظامی فریدونکنار نیز در اسن مراسم خاطرنشان کرد: پس از گذراندن خدمت مقدس سربازی با افکاری بسیجی به مت ۳۱ سل و ۶ ماه در خدمت نیروی انتظامی بودم.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت های ما مطالبات مردم بود، تصریح کرد: پس از اینکه فریدونکنار به شهرستان تبدیل شد به دنبال توسعه فضای اداری ستاد فرماندهی این شهرستان بوده ایم که با همت آحاد مردم و پرسنل خدوم نابسامانی های کمبود مکانی را ترمیم نمودیم.

موسوی خاطرنشان کرد: خودم را از نیروی انتظامی جدا نمی دانم، شاید آن مدال ها و درجه ها بر دوشم نباشد و آن لباس مقدس را نپوشم اما روحیه بسیجی خود را حفظ می کنم، در زمان فرماندهی نیز با روحیه بسیجی و با لباس نیروی انتظامی حاضر می شدم.

وی در پایان ضمن تبریک به سرهنگ نریمانی فرمانده جدید نیروی انتظامی فریدونکنار اذعان داشت: فرمانده باید نگاه اعتقادی داشته باشد و با تفکر همکاری و تعامل موضوعات را به پیش ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا