بصیر گزارش می‌دهد/

تلاش اصلاح طلبان برای ایجاد دوقطبی رقابت “احمدی‌نژاد” و “روحانی”/سرگرم کردن مردم با بازی های سیاسی برای فرار از عمل به وعده‌ها

به گزارش بصیر، به نقل از دانا، طی روزهای گذشته اخباری در رسانه های زنجیره ای درج می شود که به دنبال دو قطبی کردن فضای سیاسی کشور بوده و احمدی نژاد و روحانی را به صورت فرضی به عنوان دو رقیب در مقابل هم قرار می‌دهد.

در همین راستا الیاس حضرتی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد در گفت و گو با همین روزنامه مدعی شده است که «در مقابل آقای روحانی مخالفت‌های شدیدی وجود دارد که بخشی از آن در طبیعت فعالیت‌های حزبی و جناحی است و گله‌ای از آنها نیست.»

وی در ادامه با ایجاد تقابل میان روحانی و احمدی نژاد تصریح کرده است: «جناح راست فرد دیگری به غیر از آقای احمدی‌نژاد ندارد و ما هم از رقابت آقای روحانی با آقای احمدی‌نژاد نیز استقبال می‌کنیم تا خود را در معرض آرای مردم قرار دهند و شانس خود را بیازمایند. نهایتا ملت ایران هستند که تصمیم می‌گیرند که کدام مشی سیاسی را می‌پسندند.»

از طرف دیگر روزنامه آفتاب یزد نیز در سرمقاله خود با عنوان «احمدی‌نژاد نباید رد صلاحیت شود» نوشته است که مردم در انتخابات یک نه بزرگ و جدی به احمدی نژاد بگویند و نشان بدهند که شعارهای پوپولیستی و خرج کردن از جیب ملت و هزینه تراشی برای مردم به سر آمده است.

مسیری که طی هفته های گذشته از سوی اتاق فکر و تئوریسین های اصلاح طلبان برای آنها مشخص شده است، ایجاد دوقطبی کاذب و غیر واقعی روحانی- احمدی نژاد است.

اصلاح طلبان در راستای پیگیری این پروژه سعی کردند ابتدا احمدی نژاد را هرچند به دروغ بر روی صفحات روزنامه های خود آورده و ادعا کنند که وی در حال تدارک برنامه برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری است؛ این سناریو پیش از این نیز برای انتخابات مجلس تکرار شده بود.

زنجیره‌ای ها با تشکیل این دوقطبی خودساخته سعی در القای این موضوع که احمدی نژاد یکی از رهبران اصولگرایی است داشته و به دنبال آن با تخریب وی می خواهند جریان اصولگرایی در کشور را تخریب کنند.

در هر حال احمدی‌نژاد این روزها فعالیت‌های سیاسی خود را هنوز شروع نکرده است و بعد از آنکه ۸ سال امتحان خود را به عنوان یک رئیس جمهور پس داده است، اصراری به بازگشت خود به قدرت ندارد.

اصولگرایان نیز تا کنون ادعایی مبنی بر اصولگرا بودن احمدی نژاد نداشته‌اند اما تلاش جریان اصلاح طلب بر این است که با ایجاد دو قطبی در فضای سیاسی بسیاری از رفتارها و عملکرد دولت را از چشم مردم دور کند.

در حقیقت با ورود فرضی احمدی نژاد به فضای سیاسی و ایجاد یک رقیب فرضی برای روحانی، جنجال ها و انتقادهایی که در زمینه اقتصاد و برجام به روحانی وارد می‌شود به حاشیه خواهد رفت و در این فضا دولت نیز از پاسخگویی به مردم طفره می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا