اداره‌کل منابع طبیعی تکلیف اراضی اطراف چشمه سورت را مشخص کند/آسفالت جاده‌های روستایی چهاردانگه در سال جدید/برخورد با واحدهای اقامتی فاقد مجوز

بصیر، جواد واحدی عصر دوشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی مرکز مازندران با اشاره به شعار رهبر فرزانه در سال جاری، اظهار داشت: لازم است با همدلی و هم‎افزایی میان مدیران، حقوق ملت را تحقق بخشیم.

وی افزود: از روز ۲۵ اسفندماه ۱۲ کمیته عضو ستاد خدمات سفر، آماده میزبانی مسافران نوروزی هستند و تاکنون ۲ میلیون نفر مسافر به استان وارد شدند که بیش از ۱۲۰ هزار نفر در هتل‌ها و متل‌های شهرستان ساری مستقر شدند.

فرماندار ساری با اشاره به بازدید از مراکز اقامتی و بیمارستان‎های مرکز استان، خاطرنشان کرد: ۶۴ نانوایی به‌صورت کشیک در سطح شهر باز هستند.

* نخاله‎های محورهای ساری پاکسازی شد

واحدی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته مشکل کمبود آب داشتیم، تصریح کرد: امسال تنها شب تحویل سال چند نقطه دارای کمبود آب بودند که رفع شد.

وی ابراز کرد: پاکسازی ۴ محور ساری از نخاله‌ها انجام شد، تقریباً جاده‌ها عاری از زباله هستند و دپوی زباله در محور ساری ـ قائم‌شهر هم نداریم.

رئیس ستاد خدمات سفر نوروزی ساری با بیان اینکه در مرکز استان، هم فضای فاطمی و هم بهاری داریم، افزود: معاونت فرهنگی شهرداری ساری اقدامات مناسبی در سطح شهر انجام داده است.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه ۴ کمپ هلال‌احمر در سطح شهر مستقر هستند، اذعان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۳۱۲ نفر از اماکن تاریخی و تفریحی شهرستان ساری دیدن کردند.

این مسئول با اشاره به ظرفیت خوب اماکن تاریخی در ساری، اضافه کرد: هنوز نتوانستیم این اماکن را به‌خوبی معرفی کنیم.

واحدی خاطرنشان کرد: از تاریخ ۲۹ اسفند ماه، تاکنون نزدیک به ۲ هزار نفر در مدارس ناحیه یک اداره آموزش و پرورش شهرستان ساری مستقر شدند.

* جاده‌های روستایی بخش چهاردانگه آسفالت می‌شوند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ پیرامون مشکلات بخش چهاردانگه ساری، گفت: تاکنون اعتبار مناسبی به بخش چهاردانگه ساری اختصاص یافت و تمام هم‎وغم ما در سال گذشته حل مشکل آب و راه روستایی بود که در سال جاری نیز پیگیر حل مشکل آسفالت روستاهای این بخش می‌شویم.

فرماندار ساری بیان کرد: چشمه باداب سورت بخش چهاردانگه ساری یکی از مواهب طبیعی دنیا است و برای ایجاد فضای جدید گردشگری در آن نیاز به طراحی زیرساخت‎ها داریم.

رئیس ستاد خدمات سفر نوروزی ساری با اشاره به اینکه باید ورودی مناسبی برای چشمه باداب سورت درنظر گرفته شود، بیان کرد: در سال گذشته یک‌میلیارد تومان اعتبار از طریق معاون برنامه‌ریزی استاندا تأمین کردیم که تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان آن هزینه شده است.

* اجرای طرح گردشگری چشمه باداب سورت با همکاری منابع طبیعی

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر اداره‌کل منابع طبیعی استان باید تکلیف اراضی اطراف چشمه باداب سورت را مشخص کند تا برای آماده‌سازی طرح گردشگری در اختیار اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرارگیرد.

واحدی اظهار کرد: با کمک کمیته بوم‌گردی می‌توانیم از اماکن روستایی برای اقامت مسافران استفاده کنیم البته لازم است در سال جدید بر روی این موضوع کار شود.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف و امورخیریه در سال جاری هزینه حق‌الزحمه متصدیان مساجد در ایام نوروز را برعهده گرفته است، گفت: تمامی مساجد برای اقامه نماز به‌صورت شبانه‌روزی باز هستند.

* شناسایی و ساماندهی اقامتگاه‌های روستایی توسط کمیته بوم‌گردی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری نیز با اشاره به اینکه یک کمیته بوم‎گردی نیز به ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر نوروزی اضافه شد، اظهار داشت: این کمیته خانه‌های روستایی که شرایط مناسب برای اقامت مسافران را دارند، شناسایی و ساماندهی می‌کند.

مهدیان با بیان اینکه ساماندهی واحدهای اقامتی جاده فرح‎آباد ساری برعهده دهیاری‎ها و بخشداری‎های این منطقه است، افزود: در حال حاضر بخشداران منطقه رودپی شمالی و جنوبی مشغول شناسایی واحدهای اقامتی خصوصی تحت عنوان «خانه مسافر» هستند.

* برخورد قانونی با واحدهای اقامتی خصوصی فاقد مجوز

وی بیان کرد: صاحبان واحدهای اقامتی خصوصی موظف به معرفی خود به اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند تا مجوز لازم برای اجاره خانه‌های مسافر را دریافت کنند که در غیر این‌صورت حق اجاره «خانه مسافر» را ندارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری از برخورد قانونی با ویلاهای اجاره‌ای خصوصی فاقد مجوز خبر داد و ابراز کرد: تابلوبه‌دست‌ها نیز باید کاور «خانه مسافر» بر تن داشته باشند و بر روی درب منازل استیجاری نیز تابلوی «خانه مسافر» نصب و پروانه موقتی نیز از میراث فرهنگی اخذ کنند.

این مسئول در پایان گفت: واحدهای اقامتی دارای مجوز و بین‌راهی آماده میزبانی مسافران هستند.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا