حمله ۳ زن انتحاری به یک مقر پلیس در افغانستان

حمله 3 زن انتحاری به یک مقر پلیس در افغانستان

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مقامات افغانستان روز جمعه اعلام کردند سه عامل انتحاری به یک مقر پلیس در نزدیکی کابل پایتخت افغانستان حمله کردند و یک افسر پلیس این کشور را به قتل رساندند.

در حالی که نگرانی ها در زمینه تامین امنیت پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان افزایش یافته است، این حمله روز جمعه توسط سه عامل انتحاری که همگی زن بودند اتفاق افتاد.

هر سه این شبه نظامیان در هنگام حمله به پاسگاه پلیس در ناحیه ساروبی واقع در مسافت ۵۰ کیلومتری شرق کابل کشته شدند.

یک عامل انتحاری دیگر نیز هنگام انفجار یک دستگاه خودرو بیرون این پاسگاه کشته شد.

ژنرال محمد زهیر، رئیس پلیس استان کابل نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: امروز حدود ساعت شش و بیست دقیقه صبح یک عامل انتحاری یک دستگاه خودروی را در ورودی مقر پلیس منطقه ساروبی منفجر کرد.

وی افزود : سه تروریست با پوشیدن برقع زنانه وارد محوطه ساختمان پاسگاه پلیس شدند و به طرف نیروهای ارتش و پلیس تیراندازی کردند.

محمد زهیر گفت : بر اثر این حمله یک افسر پلیس کشته شد و سه نفر دیگر نیز مجروح شدند.

شبه نظامیان زن پیش از این نیز با پوشیدن برقع و مخفی کردن چهره خود به پاسگاه های پلیس در افغانستان حمله کرده بودند که از جمله این حملات در سال ۲۰۱۲ میلادی اتفاق افتاد که بر اثر آن چهار سرباز فرانسوی کشته شدند.

ذبیح اله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد این شورشیان که در سال ۲۰۰۱ میلادی از قدرت برکنار شده بودند در پس حمله روز جمعه قرار دارند.

سخنگوی طالبان در بیانیه ای اعلام کرد: جنگجویان مجاهد مجهز به سلاح های سبک و سنگین و جلیقه های انفجاری تلفات زیادی را به دشمن وارد کردند.

منطقه ساروبی در مسیر جاده اصلی میان کابل و شهر جلال آباد قرار دارد که یکی از مناطق غیر قابل مهار در مجاورت پایتخت افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، در حالی که حدود ۵۵ هزار نیروی خارجی به رهبری آمریکا قرار است پس از ۱۳ سال درگیری با شورشیان طالبان از افغانستان خارج شوند، کابل تصمیم دارد انتخابات ریاست جمهوری را به منظور انتخاب جانشین حامد کرزای، رئیس جمهوری این کشور پنجم آوریل برگزار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا