جهانبخش: آرزو می‌کنم در سال ۹۳ نیجریه را ۲ بر یک ببریم

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یکی از بازیکنانی که این فصل باید عید نوروز را دور از خانه جشن بگیرد، علیرضا جهانبخش بازیکن نایمخن هلند است. بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان که اکنون سودای رفتن به تیم‌های بزرگ دنیا را دارد در آستانه سال  ۱۳۹۳ درباره آرزوهایش می‌گوید و امیدوار است بتواند علاوه بر همراهی تیم ملی در جام جهانی، عملکرد خوبی هم در این تورنمنت داشته باشد.

تسنیم: اولین سالی است که عید نوروز را در ایران و در کنار خانواده نیستی. این اولین تجربه در خارج از کشور برایت سخت نیست؟

شرایط خاصی است و شروع سال جدید در ایران حال و هوای خاصی دارد. شاید سال‌های قبل هم حس و حال سال نو را داشتم که قرار است همه چیز نو شود، سال تغییر کند، در سال جدید خواسته‌های جدید داشته باشی، اما امسال که در ایران نیستم و از حال و هوای عید دورم خیلی بیشتر دلم برای عید تنگ شده است. شاید به این خاطر است که من اینجا کریسمس را دیده‌ام و شاید چون عید مسیحی‌ها و حال و هوای آنها را دیده‌ام دلم عید خودمان را هم می‌خواهد.

تسنیم: حسی که به عید داری چگونه است؟

همیشه حس خوبی نسبت به عید دارم و سعی می‌کنم برای چیزهایی که در سال قبل به دست آوردم و به موفقیت‌هایی که رسیدم خدا را شکر کنم. همچنین تلاش می‌کنم در سال جدید چیزهایی که می‌توانستم به دست بیاورم اما خوب پیش نرفت را به دست بیاورم و با شرایط خوبی سال نو را شروع کنم.

تسنیم: سفره ۷ سین هم داری؟

در این فکر هستم که شب عید در خانه‌ام سفره ۷ سین بیندازم. شنیده‌ام که ایرانی‌هایی هم که اینجا هستند هر سال جشن می‌گیرند و اگر این جشن امسال هم باشد سعی می‌کنم کنار هموطنانم بروم و با ایرانی‌ها عید را جشن بگیرم. البته اگر هم این اتفاق رخ ندهد اینجا با مدیربرنامه‌هایم عید را جشن می‌گیریم و مطمئناً ایرانی‌های زیادی اینجا هستند که تنها نمانم و جشن بگیریم.

تسنیم: دعایی که در کنار سفره ۷ سین می‌کنی چیست؟

همیشه به سلامتی اعتقاد زیادی داشتم و دارم. سلامتی یک از نعمت‌های بزرگ خداوند است که شاید چندان به چشم نمی‌آید اما موضوع بسیار مهمی است. اولین دعایی هم که در کنار سفره ۷ سین می‌کنم سلامتی، خودم، خانواده‌ام، دوستانم و مردم کشورم است. به ۳ چیز اعتقاد زیادی دارم؛ سلامتی، موفقیت و عاقبت بخیری و همیشه این ۳ چیز را از خداوند می‌خواهم. موقع تحویل سال هم دعایم به این مسائل ختم می‌شود. امیدوارم مردم کشورم سال خوبی داشته باشند، سلامتی همراه‌شان باشد و به آرزوهایی که دارند برسند.

تسنیم: در سال جدید آرزوی فوتبالی‌ات چیست؛ رسیدن به تیم‌های بزرگ دنیا یا موفقیت با تیم ملی در جام جهانی؟

سوال بسیار سختی است، اما قطعاً در ذهنم آرزوهای خوب وجود دارد، رسیدن به تیم‌های بزرگ هم در ذهن من هست و این چیزی است که همه می‌خواهند به موفقیت‌های بزرگ‌تر برسند. در سال جدید آرزوی بزرگ‌تری وجود دارد و مهمترین رویدادی که می‌تواند در این سن به زندگی من خیلی کمک کند و تاثیر بسزایی داشته باشد حضور در جام جهانی با تیم ملی است که شانس بزرگی برای من و دیگر فوتبالیست‌های جوان محسوب می‌شود.

امیدوارم همه چیز خوب پیش برود و تیم ملی کشورم یک جام جهانی خوب را پشت سر بگذارد. اگر هم من در تیم ملی حضور داشته باشم و در جام جهانی بازی کنم امیدوارم حضورم با موفقیت توأم شود، چون سال ۹۳ سال بسیار مهمی برای من خواهد بود. همیشه برای اطرافیانم دعا می‌کنم و بعد برای خودم و به همین دلیل ابتدا دوست دارم دوستانم موفق شوند بعد خودم.

تسنیم: آرزو می‌کنی تیم ملی در جام جهانی چه نتایجی بگیرد؟

اگر بخواهم نتیجه یک بازی از بین ۳ بازی‌مان در جام جهانی را آرزو کنم، پیروزی برابر نیجریه است. نتایج را پیش بینی نمی‌کنم اما فکر می‌کنم پیروزی ۲ بر یک یا یک بر صفر برابر نیجریه آرزوی خوبی باشد.

تسنیم: رسیدن به مراحل بالاتر جام جهانی هم آرزوی خیلی از بازیکنان تیم ملی است.

رسیدن به این موضوع سخت نیست. امسال، ۴ سال دیگر، ۸ سال دیگر یا بعدها می‌توانیم به مراحل بالاتر جام جهانی برویم اما فقط باید تلاش کنیم. رسیدن به مراحل بالاتر جام جهانی با پتانسیلی که ما داریم دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا