امام جمعه فریدونکنار

حضور مردم در راهپیمایی برنده تر از سلاح هسته ای است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام حاج سید محمود جلالی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس شهرستان فریدونکنار ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی و پرشکوه ملت ایران به خصوص مردم ولایی این شهرستان، اظهار داشت: این حضور بی نظیر مردم نه تنها در فریدونکنار بلکه کل کشور این پیام را برای دشمن داشت که هرگاه این ملت احساس کند که دشمن جسور، بی ادب و گستاخ شده است و به حریم ایران و اسلام چشم بدی داشته باشد این ملت با تمام توان در صحنه حاضر می شوند و با استقامت و تحمل تمام سختی ها تا آخرین قطره خون خود از رهبری و انقلاب دفاع می کنند.

وی با اشاره به فرموده امام مبنی بر بهتر بودن مردم ایران نسبت به مردم حجاز در زمان پیامبر، تصریح کرد: مردمی که با شور و نشاط در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند در واقع قدرت چانه زنی هیئت مذاکره کننده هسته ای در میز مذاکرات را قوی تر نمودند و حضور این ملت در این راهپیمائی پشتوانه قدرتمندی برای مذاکره با ۱+۵ می باشد.

جلالی در ادامه با اشاره به فرموده رهبری در مورد عدم نیاز ایران به سلاح های هسته ای، اذعان داشت: حرکت شما در ۲۲ بهمن از آن سلاح های هسته ای بیشتر تاثیر دارد و وحشت و ترسی مضاعف در دل دشمن ایجاد نموده است.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فتوای اعدام سلمان رشدی یادآور شد: سلمان رشدی با عنوان آزادی قلم و دموکراسی علیه اسلام توطئه کرد اما در پشت صحنه آن استکبار جهانی قرار داشت چرا که پس از آن فتوا ۱۴ کشور اروپایی سفرای خود را ازایران خارج کردند.

جلالی اذعان داشت: امروز مفتی های تکفیری که جوانان خام عرب را برای کشتن برادران مسلمان و دینی خود را به سوریه می برند آن وقت که به اسلام و پیامبر توهین شده بود مهر سکوت بر دهان زدند و جرات سخن گفتن نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از این فتوا مدعیان حقوق بشر با حربه دموکراسی و آزادی قلم به میدان می آیند و اما این توطئه ای بود و امام (ره) آنرا در نطفه خفه کرد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اول اسفند روز حمله جنگنده رژیم بعثی به هواپیمای مسافربری ایران و شهادت شهید محلاتی، گفت: نقش شهید محلاتی در انقلاب و آن دوران بسیار ارزشمند بود و به همین دلیل روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شد.

جلالی ادامه داد: شهدای روحانیت نسبت به جمعیت اش در جنگ بیشتر از سایر اقشار بود، آنهایی که در گوشه و کنار متلک می زنند و به کنایه روی می آورند بدانند که از جمعیت ۴۵ هزار نفری روحانیون کشور در آن زمان از هر ۱۰ نفر یک نفر به شهادت رسیدند و در فریدونکنار نیز ۱۳ طلبه شهید داریم.

وی تصریح کرد: برخلاف مفتی های تکفیری عربستان و کشورهای دیگر روحانیت ایران خود در جبهه های جنگ حاضر می شدند و به همین دلیل این روز به روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری گردید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا