دنیا رو آب ببره، بعضی ها رو خواب نمی بره

پاک کردن سبزی در مزون لباس عروس

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر پا به خیابان‌ها که می گذارید تنها شلوغی و ازدحام جمعیت است که خودنمایی می‌کند. بازارها و پاساژ های فریدونکنار با شلوغی وصف نشدنی روبه‌رو است. این روزها نگاهی به بازار های این شهرستان کاملا حال و هوای عید و اشتیاق خرید سال نو را نشان می دهد.

ازدحام مردم برای خرید به حدی است که می‌توان گفت سوزن‌ از آسمان به زمین نمی‌رسد و در بین جمعیت گم می شود. باز هم ۷۰درصد شلوغی بازار را خانم‌ها به خود اختصاص داده‌اند و کمتر کسی را می بینید با خانواده و یا همسر خود به بازار آمده باشد.

موضوعی که شاید در آستانه شب عید با نگاهی گذرا به چهره شهر بر هیچکس پوشیده نیست، حضور دست فروشان در گوشه و کار خیابان است. با حراج کالاهای خود مردم را جمع می‌کنند. اما نکته جالب این است که برخی از آنها اجناسی که در بازار فروخته می شود را با قیمتی پایین تر می‌فروشند و یک بازار جداگانه را برای خود درست کرده‌اند. روز‌های پیش رو با توجه به نزدیکی ایام نوروز، روز‌های پرباری برای فروشندگان است.

کاهش قیمت و ثبات نرخ‌ها دو نکته مشترکی بود که مردم و مغازه‌داران به آن اشاره کردند و شاید حجم خرید را تا حدی افزایش داده اما هنوز قیمتها باب میل مردم نیست و نتوانسته مردم را همانند سالهای گذشته جذب کند. البته وضعیت تقاضای خرید نسبت به ماه‌های گذشته بهتر است ولی باز هم برخی از مردم با توجه به گرانی و نبود درآمد کافی، تنها برای خرید ضروریات اقدام می‌کنند.

موضوع دیگری که در همه بازار‌ها به چشم می‌خورد حضور کمرنگ آقایان است زیرا آنها آخرین عضو خانواده هستند که شاید اقدام به خرید لباس نو کنند و ابتدا سعی می‌کنند اعضای خانواده اختیاجات خود را خریداری کنند و سپس اگر پولی مانده بود و وقت اجازه داد، به فکر خود می‌افتند.

اما در این گیر و دار یک اقدام جالب توجه ما را به خود جلب نموده است، خانمی که در پاساژ قائم(عج) شهرستان فریدونکنار صاحب یک مغازه مزون لباس عروس است با بی توجهی به شلوغی و رفت و آمد در بازار سبزی های خریداری شده خود را پاک می کند، این در حالی است که در چند متر مانده تا مزون این شخص جا برای سوزن انداختن وجود ندارد.

DSCN0051

 به نظر می رسد رسیدن به پایان سال و کم شدن از برپایی مراسم ازدواج در این ایام صاحب این مغازه را بر این داشته است تا در یک ابتکاری خلاقانه دست به چنین حرکتی بزند تا هم یک کار مفیدی را انجام داده باشد و هم از فرط بیکاری حوصله اش سر نرود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا