راه‌های جلوگیری و درمان آنفلوآنزا

محمود قادری متخصص طب ایرانی با اشاره به راه‌های درمان آنفلوآنزا، افزود: پرهیزهای غذایی و عدم مصرف غذاهای چرب مانند: سرخ کردنی‌ها، کله پاچه، گوشت گاو، کنسروجات و… می‌تواند در جلوگیری از تشدید بیماری آنفلوآنزا مؤثر باشد.

وی گفت: جهت تقویت بدن در شرایط ضعف و بیماری، سعی شود بیمار استراحت کافی داشته باشد، محل استراحت مبتلایان به این بیماری باید گرم و به دور از هرگونه رطوبت اضافی باشد؛ صبح و شب، پشت ساق پا با روغن زیتون خوب ماساژ داده شود و بادکش گرم و خشک گذاشته شود.

قادری توصیه کرد: دم‌کرده آویشن خواص درمانی بالایی دارد؛ هم‌چنین اگر سیاه‌دانه و آویشن به قسمت مساوی با ۳برابر عسل طبیعی مخلوط شود، صبح، ظهر و شب(۱قاشق مرباخوری) از این معجون، همراه با کمی آب و هم‌چنین صبح، ظهر و شب میل شود.

وی افزود: شستشوی مجرای بینی و گلو با آب نمک رقیق یا سرم نمکی، هر ۸ ساعت یک‌بار، امری ضروری در بهبودی آنفلوآنزا است اگر تب بر بدن عارض شد و بالا رفت بیمار پاشویه شود؛ مقداری آب سیب به او بدهید و اگر هرگاه تب قطع شد، مصرف آب سیب را متوقف کنید.

قادری در ادامه با اشاره به شرایطی که تب خیلی بالا نیست افزود: در این مواقع فقط پاشویه کافیست، اما اگر تب خیلی بالا بود، آب خیار بخورانید و تنقیه نمایید و نیز در صورتی که بیمار دچار ضعف و بی‌حالی شد، در جهت تقویت اعضای قلب و مغز مقداری گلاب را بر روی صورت او بمالید.

وی در پایان توصیه کرد: برای درمان آنفلوآنزا، بیمار صبح و شب از بخور اسطو خدوس، اکالیپتوس و مرزنجوش استفاده کند و بیماران سعی کنند، تا پایان درمان بیماری برای جلوگیری از انتقال آن به دیگران مواردی را رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا