توهین به اسلام و مسلمانان در غرب ادامه دارد

به گزارش بصیر به نقل از فارس، این روزها بار دیگر اخباری از غرب به جهان اسلام می‌رسد که در پی سخنان و آثار هنری متفاوتی به اسلام و مسلمانان توهین شده است.

توهین به اسلام در یک تئاتر فرانسوی و اعتراض گسترده مسلمانان

نخستین خبر، از فرانسه بود که عنوان شد اجرای نمایش اپرایی به نام «شجاعان هندی» به کارگردانی «لورا اسکوزی» از ۲۵ فوریه شروع شده و تاکنون در شهرهای مختلفی از کشور فرانسه به اجرا درآمده است.

این نمایش اپرا که با رقص باله همراه است در چهار پرده اجرا می‌شود و بخش زیادی از آن درباره رفتار خشن و وحشیانه مردان مسلمان با زنان است.

این نمایش بازیگران زیادی دارد و در قسمت‌هایی از آن، بازیگران زن و مرد به صورت کاملا عریان ظاهر می‌شوند که در میان بازیگران عریان، چند بازیگر نیز به عنوان نماد زن مسلمان، در حالی که لباسی سیاه برتن دارند و برخی نیز برقع بر چهره زده‌اند، بر صحنه تئاتر به اجرا می‌پردازند.

نمایش ضد اسلامی «شجاعان هندی»، تاکنون در شهرهای مختلف فرانسه با اعتراض مسلمانان روبرو شده است اما پاسخی از سوی مسئولان نیافته است.

توهین به اسم جلاله الله در یک موزیک ویدئوی آمریکایی/ سازندگان مجبور به حذف صحنه موهن شدند

در دیگر خبری که از آمریکا رسیده است، توهین یک خواننده این کشور در ویدئو کلیپ جدیدش به نام «اسب سیاه» است که در آن به اسم جلاله «الله» توهین شده است.

پس از انتشار ویدئو در ۲۰ فوریه(اول اسفند) در آمریکا، توهین این خواننده آمریکایی با انتقادات بسیاری مواجه شد تا جایی که یک کمپین اعتراضی توسط یک مسلمانی انگلیسی به نام «شازاد اقبال» تشکیل شد.

این کمپین در عرض چند روز به بیش از ۶۵ هزار امضا رسید تا جایی که سازندگان کلیپ و پایگاه یوتیوب را مجبور کرد صحنه موهن را از کلیپ مذکور حذف کنند؛ البته نمایندگان خواننده آمریکایی از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.

استعفای اسقف آلمانی در پی توهین به جامعه مسلمانان اروپا

توهین دیگر در کلیسای کاتولیک رخ داد؛ جایی که رئیس اسقف‌های کولونیایی آلمان، کاردینال یواخیم میسنر در سخنانش خشم اتباع مسلمان این کشور را برانگیخت.

وی در اواخر ژانویه گذشته سخنانی گفته بود که این سخنان وی را مجبور به استعفا از سمت خود کرد و نهایتا روز گذشته پاپ فرانسیس استعفای وی را پذیرفت.

البته واتیکان اعلام کرده است این استعفا به دلیل کهولت سن این اسقف مسیحی رخ داده است اما پیش از این، کاردینال آلمانی با اظهار تاسف از سخنانش گفته بود: کلماتی که در آن سخنرانی استفاده کرده بودم درست نبوده و به هیچ وجه قصد نداشتم توهینی به هیچکدام از اتباع ادیان دیگر داشته باشم.

به گزارش فارس، هر چند همچنان توهین به مسلمانان در غرب ادامه دارد اما به نظر می‌رسد واکنش مناسب مسلمانان به توهین‌های متعدد به عقاید، ارزش‌ها و نمادهای اسلامی در سال‌های گذشته موجب شده است که این روزها توهین به مقدسات اسلامی هزینه‌های زیادی برای توهین‌کنندگان ایجاد می‌کند.

مسلما هوشیاری مسلمانان در سراسر جهان باید مداوم باشد و با ارائه چهره صحیح از اسلام در جهان راه توهین و تجاوز به اسلام و مسلمانان را همچنان که در آفریقای مرکزی رخ داده، ببندند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا