حجت الاسلام مستشاری : با مراقبت زن و شوهر از یکدیگر وابستگی به وجود می‌آید/تلاش برای تأمین زندگی وظیفه زن و مرد است

بصير،

حجت الاسلام مستشاری عصر امروز در افتتاحیه بیست و چهارمین کاروان زوجین دانشجو در هجدهمین دوره طرح ملی«همسفر تا بهشت» در رواق شیخ حر عاملی حرم رضوی در مشهد در نقد این سخن که خیلی از کارشناسان معتقدند که عامل خوشبختی در زندگی عشق است، گفت: زندگی مشترک براساس نیازهای متفاوت انسان شکل می گیرد نه عشق.

 

وی افزود: اگر کسی این نیازها را احساس نمی کرد هر چقدر که عاشق بود باز هم ازدواج نمی‌کرد؛ ادامه زندگی به دلیل رفع همین نیازهاست.
مشاور عالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها بیان داشت: اگر زن و شوهر بخواهند خوب خوب زندگی کنند باید نیازهای یکدیگر را در حد وسع خود برآورده کنند، اگر زن و شوهر مراقب یکدیگر باشند هر چند که ازدواج آنها سنتی باشد؛ اما وابستگی و عشق در میان آنان به وجود می آید.
مستشاری با اشاره به بیان این مطلب که می‌گویند زن بدون اجازه مرد نمی تواند از خانه بیرون برود و یا می‌گویند زن هر کاری که در خانه انجام دهد باید مزد دریافت کند، گفت: این جملات غلط است زیرا این جملات قانون زندگی نیست. قانون دادگاه اسلامی است؛ جایی که اختلاف بین زن و شوهر پیش می آید قاضی برای تنبیه این دو این دستورات را می دهد.

 

وی ادامه داد: در زندگی که تفاهم است تلاش برای تأمین زندگی وظیفه زن و مرد می‌باشد زن و مرد نباید از یکدیگر توقع بیجا داشته و هر کسی ساز خودش را بزند.
مشاور عالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این مطلب که زن و شوهر از دو خانواده متفاوت با دو شخصیت و ده ها سلیقه و تربیت متفاوت هستند، گفت: زن و مرد اگر صد سال هم با هم زندگی کنند باز هم دو نفر هستند پس هیچ گاه انتظار  نداشته باشید که همسرتان مانند شما شود.

 

وی افزود: زندگی کردن دو انسان متفاوت زیر یک سقف سخت است که این خود هنر می خواهد.
مستشاری بیان داشت: همیشه در ذهنتان این تصور باشد که همسر شما انسان مستقل با سلایق مستقل است، پس زور نگوید و پلیس یکدیگر نباشید، نباید کسی پس از ازدواج احساس کند که اسیر شده که این خود زندگی را تلخ می‌کند.
مشاور عالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: ایثار در زندگی خوب است؛ اما اگر زیاد باشد طرف مقابل شما صبرش تمام می‌شود، زوجین بایداحترام یکدیگر را نگهدارند.
وی ادامه داد: این جمله که می‌گویند سعی کنید همدیگر را اصلاح کنید درست نیست، توصیه می کنم شما سعی کنید یکدیگر را نسازید و اصلاح نکنید؛ من و شما در آن حد نیستیم که یکدیگر را اصلاح کنیم.
مستشاری بیان داشت: اکثر اختلافات به همین دلیل است که زوجین سعی می‌کنند یکدیگر را اصلاح کنند، شما با عمل خودتان می‌توانید به صورت ناخودآگاه روی طرف مقابل تأثیر بگذارید.
وی به زوجین دانشجو توصیه کرد که هیچ گاه اسرار قبل از ازدواج خود را به همسرتان نگویید. چون گفتن این اسرار ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.
مشاور عالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به دانشجویان بیان داشت: یکی از مسائلی که در زندگی جوانان باعث ایجاد مشکل شده آوردن اسم دیگران در زندگیشان است که این کار حرام است و باعث بهم خوردن زندگی فرد می‌شود.
وی افزود: فرزندان امام خمینی(ره) می گویند ما هر وقت می خواستیم اسم کسی را بیاوریم حتی برای تعریف کردن از آن شخص، امام این اجازه را به ما نمی دادند.

 

مستشاری به زوجین دانشجو توصیه کرد: به قسمت اعتقاد داشته باشید و بدانید که همسرتان رزق شماست و به فکر کم و زیاد کردن این رزقتان نباشید. سعی کنید تا در دعواهای زناشویی حرف های تلخ نزنید،زن نباید اقتدار مرد خود را بشکند زیرا اگر این اتفاق بیفتد مرد شما دیگر به حرف‌های شما گوش نمی‌کند و به حرف دیگران گوش می‌سپارد.

 

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا