خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کشور خطاب به رئیس‌جمهور:

کمیته‌ای برای یافتن گردانندگان صفحات ضدانقلاب و مستهجن در فضای مجازی تشکیل دهید

بصیر، کمیته‌ای برای یافتن گردانندگان صفحات ضدانقلاب و مستهجن در فضای مجازی تشکیل دهید

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر فوری، جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشور در واکنش به بازداشت یک خبرنگار و لزوم برخورد با گردانندگان صفحات مجازی ضدانقلاب و مستهجن نامه ای سرگشاده صادر کردند که به صورت اختصاصی در اختیار پایگاه اطلاع رسانی خبرفوری قرار گرفته است.

متن کامل این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی

رییس جمهور محترم

با سلام و تحیات

«یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیّه‌ی انقلابیگری است در مردم؛ بخصوص در جوانها. سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیّه‌ی حماسه و انقلابیگری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد. جوان، روحیّه‌ی انقلابیگری را باید حفظ کند. و مسئولین کشور جوانهای انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه‌ی انقلابیگری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ میکند، از کشور دفاع میکند؛ این روحیّه است که در هنگام خطر به داد کشور میرسد.» بیانات رهبر انقلاب اسلامی در تاریخ ۱۸/۶/۱۳۹۴

پس از حضور باشکوه مردم در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال ۹۴، بار دیگر همان خط منحرف که در سال ۸۸ با نانجیبی سعی داشت انتخابات را مخدوش جلوه دهد و نهادهای ذی ربط به ویژه شورای نگهبان را زیر سوال برد، با قدرت در داخل و خارج از مرزها فعال شد و بهانه این‌بارابطال آرای خانم مینو خالقی در اصفهان بود.

البته جریان مذکور این خط حمله و شبهه پراکنی نسبت به نهادهای انقلابی را پیش از انتخابات‌های سال ۹۴ آغاز کرده بودند، آنجا که به دروغ و ناجوانمردانه مدعی شدند تمام نامزدهای اصلاح طلب بجز۳۰نفر رد صلاحیت شدند و با مظلوم نمایی قصد تهییج افکارعمومی را داشتند و حال بصورت مضحکی خود را فاتح مجلس دهم با اکثریت مطلق می دانند!

حال در چنین شرایطی و زمانی که توقع می رفت دولت محترم و به ویژه شخص رییس جمهور محترم به دفاع از اختیارات قانونی شورای نگهبان مقابل هجمه ها بایستد، متاسفانه خود یک طرف دعوا شدند!

در بحبوحه‌ی حمله به نهادهای نظارتی نظام به بهانه ابطال آرای خانم خالقی و سهل انگاری عده ای که گمان می کنند این یک دعوای سیاسی خانگی است، جهت گیری و مواضع همان عوامل و دست اندرکاران فتنه ۸۸ بازهم رنگ و بوی زیر سوال بردن اصل نظام را پیدا کرد، به شکلی که احمد شهید معروف هم به تازگی وارد ماجرا شده تا این مورد را مستمسکی برای اختلاف افکنی در داخل و زمینه چینی برای اقدامات بعدی ضد ایران قرار دهد.

در این فضا یکی از خبرنگاران جوان انقلابی پس از مشاهده‌ی حمله های خارجی و داخلی به شورای نگهبان و حتی زیر سوال بردن اصل نظام و سکوت خواص و بعضا گوشه و کنایه های ایشان به ویژه بعضا بی مهری های حضرتعالی و برخی مقامات دولتی در مورد نهادهای نظارتی و اختیارات قانونی ایشان، جو موجود را برنتابیده، تنها اقدام به بازنشر تصاویری می کند که قبل از آن در یک تسویه‌حساب و رقابت درون گروهی میان اصلاح طلبان افشا شده بود و پیش‌تر از آن هم در صفحه فیس بوک یکی از افراد بدنام و معاند همین تصاویر موجود و قابل دسترس بوده است.

نیت «حامد طالبی» برای بازنشر عکس ها آشکار است –درست یا غلط- و آنهم به چالش کشیدن صداقت افرادی‌ست که یکجانبه اقدام شورای نگهبان را اینگونه تفسیر می کردند که هیچ مستندی برای ابطال آرا وجود ندارد و نظر این نهاد براساس سلیقه های سیاسی است(!)

حال رواست که با بازداشت این جوان خبرنگار تمام تقصیرها را به گردن او بیاندازند؟! واقعا این بازداشت و هیاهو از سوی وزارت کشور چه لزومی داشت؟! به راستی مورد خانم مینو خالقی مشکلش بازنشر عکس هایی است که پیش از آن در دسترس بوده و در مکانی عمومی گرفته شده است؟ کسی نگران این نمی شود که یک متخلف که پایبند شرعیات نیست و با فریب از فیلترهای مختلف عبور کرده، می خواهد برای کشور تصمیم‌گیری کند و خود ناظر برحسن اجرای قوانینی همچون عفاف و حجاب در سطح جامعه باشد؟!

رئیس محترم شورای عالی امنیت ملی کشور!

با توجه به توضیحاتی که تقدیم شد چند مورد است که دردمندانه خواهشمندیم به آن رسیدگی فرمایید تا حقیقت برهمگان آشکار شود:

الف) اینکه برای پیدا کردن بازنشرکننده‌ی تصاویر فردی که به مبانی شرعی اسلامی و قوانین مصرح کشور التزام عملی ندارد و با دروغگویی و شانتاژ این ماجرا را به پا کرده، کمیته ای حقیقت یاب در وزارت کشور تشکیل می شود و عامل اصلی ماجرا و رسانه‌های زنجیره‌ای و حامیان ایشان که شبانه روز طی ماه‌ها و هفته های اخیر همه چیز را زیر سوال برده اند آزادانه به فعالیت مشغول باشند، بیشتر شبیه به کاریکاتوری تلخ از وضعیت فعلی است. خواهشمند است در این مورد کمیته ای در دولت تشکیل شده و با بازی کنندگان با آبروی نظام برخورد جدی شود و شائبه اینکه برخوردهای دولت دوگانه و سیاسی است از اذهان برطرف گردد.

ب) تا رسیدگی قانونی به پرونده «حامد طالبی»، برای آزادی وی تلاش شود. خبرنگار جوانی که بر اساس دغدغه های انقلابی دست به بازنشر تصاویری زده که ابتدا مدعی بودند جعلی است و حال خصوصی شده(!) و قبلا در صفحات اجتماعی بصورت عمومی دست به دست می‌شده است.

رئیس محترم شورای عالی فضای مجازی!

ج) هزاران صفحه و صدها کانال در فضای مجازی به شبهه افکنی و سیاه نمایی علیه انقلاب اسلامی و حتی اعتقادات شیعه مشغولند و از سویی مانند قارچ هر روزه در این فضا انتشار مطالب مستهجن برای سست کردن پایه های اخلاقی جامعه و مخدوش کردن عفت عمومی در حال رشد است و مسئولین مربوطه گویی در خواب عمیق فرو رفته‌اند و کسی نیست برای یافتن مدیران و گردانندگان این صفحات کمیته ای تشکیل دهد و دلواپس شود. خواهشمند است در این زمینه پیگیری های لازم را برای مسدودسازی و مجازات عوامل آن بکار بندید.

برای حضرتعالی و دیگر خدمتگزاران نظام آرزوی توفیق، عزت و تلاش برای برپایی عدالت را خواهانیم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشور

این نامه به امضا جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشور رسیده که اسامی آنها در ذیل آمده است.

کامران قبادی/ محمدمهدی تقوی / مهدی شکیبایی / تقی دژاکام / حبیب ترکاشوند / صادق غفرانی / سیدپویان حسین پور / امین صبحی / مهدی خیرجو / مهدی مشکینی / حمید یادروج / پروانه هادی زاده / امیرمسروری/ امیدگلی / میثم نادی / عبدالوهاب قاسم‌زاده / مهدی زرین نام / مصطفی وثوق / حسام آبنوس / مریم رضایی / مجتبی نجفی / حسن خسروآبادی / حسام ترابی / سمیه دهقان زاده / رضا کردلو / مهدی اشتری / سمیه صادقی / روح الله چهره افروز / حمید تاجی / محمد معظمی / حمیدرضا عینی زاده / وحید ونایی / احمد مرندی/ مجتبی رجبی / حامد صفایی / محسن صمیمی / رضا قاسمی / بابک بختیاری / احسان طاهریان / مهدی بختیاری / محمد میرعلی اکبر / محمد علی رجبی / حسین منصوری / محمد خلیلی / حسین عبداللهی / علی فروزان / علی نامور / رسول علیخانی / احمد ابراهیم نژاد / عطیه محمدی / یاسین رضازاده / فاطمه السادات جعفری / سجاد نوری / علی امانی / سید یاسین میرموید / کبری آرمند / رضا صالحی / مهدی غفاری / منصور بوبه رژ / علی تاجیک / رحمت بابایی / علی صابری / محمد صانعی / مینا خراسانی / عماد امامی / مقداد ذکی زاده / امیر قربانی رضی / امیر نجفی / روح الله گودرزی / مهدی قاسملو / حمیدرضا پیرهادی / محمد رضاییان / مسعود فراهانی / محسن رستمی / محمدجواد مرادی / سید راضیه طاهریان/ معصومه خداوردیان/ مائده پهلوان/ منیره غلامی توکلی

افرادی که مایل هستند اسمشان در این لیست قرار بگیرد «نام و نام خانوادگی»شان را در قالب کامنت زیر همین خبر منتشر کنند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا