فرزند نامشروعی که دستاوردش خون‌ریزی است! / هدف گروهک داعش تخریب وجهه اسلام است

به گزارش بصیر به نقل از  گروه بین الملل-فرهنگ نیوز، حادثه‌ای پر خبرترین روز قرن بیست و یکم را رقم زد: آمریکا موردحمله قرار گرفت. چهار هواپیما که از فرودگاه‌های لوگان اینترنشنال، دالاس اینترنشنال و نیوآرک به مقصد کالیفرنیا در پرواز بودند، دزدیده شدند. دو فروند به ساختمان‌های مرکز تجارت جهانی اصابت کرد، یک فروند با ساختمان پنتاگون برخورد کرد و دیگری در پنسیلوانیا سقوط کرد. دنیا در بهت عظیمی فرورفت.

کمتر از ۲۴ ساعت یک اسم بر سر زبان‌ها افتاد. غول‌های رسانه‌ای آن را عامل حادثه‌ای نامیدند که به نام تاریخ آن، ۱۱ سپتامبر لقب گرفت. آن اسم «اسامه بن‌لادن» بود، نامی که شاید تا آن زمان فقط سرویس‌های جاسوسی آن را شنیده بودند. یک شاهزاده‌ی عربستانی که در افغانستان ساکن است و گروه تروریستی، تربیت می‌کند. چشم‌ها از قلب نیویورک به خرابه‌های افغانستان چرخید و نام بن‌لادن، ملاعمر و طالبان نام‌هایی شد که مدام ذهن‌ها را درگیر می‌کرد که این‌ها چه کسانی هستند که توانسته‌اند تا جایی پیش بروند که پایه‌های نظام آمریکا را به لرزه در‌آورند؟

کمتر از ۵ سال وقت کافی بود تا جهان ببیند سقوط برج‌های تجارت جهانی و بن‌لادن بخشی از طرح شومی است که قرار است بهانه‌ی لشکرکشی آمریکا و هم‌پیمانانش به افغانستان و عراق شود و خاورمیانه را تا هر زمان که بتوانند به آشوب و بی‌ثباتی بکشاند. اهل فکر به سراغ سابقه بن‌لادن رفتند و دریافتند که این گروه تروریستی با عنوان القاعده که بخشی از گروه طالبان افغانستان هستند توسط خود آمریکا در سال ۱۹۸۸ و در خلال جنگ‌های شوروی و رقابت‌های تسلیحاتی آمریکا و شوروی تشکیل‌شده‌اند؛ عده‌ای کافر خون‌خوار اسلام نما که با شعارهای اسلامی تند و افراطی و ریشه یافته از وهابیت جعلی و به‌دوراز عقل با پشتیبانی پول‌های نفتی عربستان، بحرین و ده‌ها کشور غیرمستقیم که سعی دارند در پشتیبانی استراتژیک از رژیم صهیونیستی کمربند انفجاری و انتحاری را در حمایت از آن‌ها ایجاد کنند.‌

طالبان، القاعده، ‌دولت اسلامی عراق و شامات معروف به داعش، بوکوحرام، پ ک ک و پژاک، کوموله فدایی، الشباب (سومالی) القاعده عراق، انصار الاسلام، جبهه النصره، جنبش طالبان پاکستان، جندالله و جیش محمد (ص) ازجمله گروهک‌های کوچک و بزرگی هستند که با برپایی پرچم سلفی گری و تکفیر، باهدف نابودی اماکن مقدس، کشتار شیعیان و برپایی نظام یکپارچه دست به کشتارهای عظیم با پشتیبانی لجستیکی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس می‌زنند.

سوریه خط اول مقاومت در مقابل اسرائیل غاصب است؛ ‌گروه‌های تروریستی النصره و داعش از غرب سوریه با حمایت اردن و شمال با حمایت دولت ترکیه برای برهم زدن نظم و سقوط دولت ضدآمریکایی بشار اسد آغاز به کار می‌کنند. در این میان پس از گذشت ۳ سال خبرهایی از درگیری بین دو گروه داعش و النصره به گوش می‌رسد. داعش پیشروی حوادث می‌شود ولی به ناگاه با یک نوع عقب‌نشینی نابهنگام با تخلیه‌ی نقاط حساس سوریه به سمت شرق حرکت کرده و وارد عراق می‌شود و این آغاز فاز جدیدی می‌شود برای به آتش کشیدن غرب آسیا و کشورهای مسلمان به‌ویژه شیعیان.

به‌راستی داعش کیست و در سوریه و عراق به دنبال چیست؟

دولت اسلامی عراق و شام (به عربی: الدولة الاسلامیة فی العراق والشام) بانام اختصاری داعش یک گروه شورشی فعال در عراق و سوریه است که خود را یک کشور مستقل دانسته و بخش‌هایی از شمال سوریه و عراق را در تصرف خود دارد. این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از جنگجویان سلفی جداشده از شبکه القاعده تأسیس‌شده و علیه دولت‌های عراق و سوریه و گروه‌های مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده است.

داعش به قدری تندرو و سخت‌گیر است که با دیگر گروه‌های اسلام‌گرای سلفی از جمله جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه نیز درگیر جنگ شده و در فوریه ۲۰۱۴ ایمن الظواهری رهبر القاعده به‌طور رسمی هرگونه انتساب این گروه به القاعده را رد کرده است. داعش در سوریه متحمل شکست‌هایی در مقابل جبهه النصره شده است اما در ژوئن ۲۰۱۴، موصل دومین شهر بزرگ عراق را به تصرف خود درآورده است.

شاید داعش یکی از زهرآگین‌ترین تیرهای استکبار برای مقابله با خط اسلام ناب است که برای ایجاد افتراق و درگیری‌های قومی و مذهبی به نفع صهیونیست‌ها به قلب جهان اسلام پرتاب‌شده است. رابطه‌ی داعش با آمریکا و صهیونیست‌ها بسیار روشن و واضح است به‌طوری‌که سلاح‌های در اختیار این شورشیان مهمات و امکاناتی که با مارک‌ها و برند‌های آمریکایی یا اسرائیلی در اختیارشان قرار می‌گیرد و سلاح‌های نا‌‌متعارفی که شاید برای اولین بار از مرحله‌ی آزمایشی درآمده است نشان می‌دهد که حمایت استکبار از داعش امری بدیهی و کاملاً مشخص است.

این حمایت هم‌سود کلانی از فروش سلاح‌های آمریکایی و اسرائیلی به تروریست‌ها دارد و پول کلانی را از چاه‌های نفت عربستان و شاهزاده‌های سعودی به‌حساب شرکت‌های اسلحه‌سازی سرازیر می‌کند و از طرفی حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کند. شاید یکی از کثیف‌ترین و وحشتناک‌ترین اعمال گروه‌های سلفی جهاد نکاح بود که به دستور مفتی‌های وهابی به دختران جوان دستور داد تا با حمایت جنسی خود از سربازان تکفیری آنان را در مسیر خود یاری کنند. گروه‌های سلفی سعی کردند تا با ایجاد یک جاذبه‌ی جنسی در کنار جبهه جنگ و از طرفی با تبلیغ گسترده و اغفال دختران جوان سعی در جذب نیرو در خصوص افزایش تعداد تروریست‌ها در جبهه‌های جنگ کنند.

آن‌ها در خلال حمله به عراق و یورش و محاصره‌ی زندان‌های عراق حدود ۳ هزار تروریست بازداشتی را آزاد کردند و این خود سیلی از تروریست‌ها را به جبهه‌های جنگ کشاند. غرب با مانور بسیار زیاد و نشان دادن شعارها و پرچم‌های این گروه‌ها که با استفاده از شعارهای اسلامی و قرآنی اعمال خود را توجیه می‌کنند، درصدد است تا وانمود کند که اعمال غیرانسانی آن‌ها اعمالی اسلامی است و اسلام را دین تروریسم معرفی کند و این امر که سال‌ها توسط هالیوود بمباران فکری شده بود امروز نمود عینی یافته و این‌گونه اسلام دین خشونت و وحشت معرفی می‌شود.

داعش باهدف بر هم زدن منطقه، نابودی مراکز مذهبی همانند مساجد، کلیساها و حرم‌ها و زیارتگاه‌ها سعی دارد تا با رسیدن به اهداف شوم خود نوعی ترس و دلهره در دل مردم منطقه ایجاد کند. از طرفی این دلهره سازی نوعی بی‌اعتمادی به نیروهای خودی و تکیه‌بر نیروهای خارجی را در اذهان ایجاد می‌کند که منجی ما و راه خروج از این منجلاب فقط آمریکا و نیروهای آن است و ما به‌تنهایی قادر نخواهیم بود خود را از چنگال این افراد شرور خارج سازیم. سایه‌ی شوم داعش برخاسته از هیبت پوشالی با پرچم اسلام است که به دستان استکبار صحنه‌گردانی می‌شود. ازاین‌رو تنها راه گذر این بحران اتحاد شیعه و سنی و پیشگیری از هرگونه افتراق است. جهان اسلام اگر نتواند این لکه ننگین را از قاعده‌ی بازی خود حذف کند دچار درگیری‌ها و خون‌ریزی‌های بسیاری خواهد شد و این خسارات تنها سبب بهره‌برداری استکبار به نفع اسرائیل خواهد بود.

نکته قابل‌توجه اینجاست که این حرکات تروریستی داعش درست درزمانی در حال انجام است، که به‌تازگی انتخابات عراق بدون هیچ مشکلی برگزار گردیده  و اخلال در این کشور پس از انتخابات می‌تواند یکی از نشانه‌های عدم کارایی دولت عراق درصحنه بین‌المللی قلمداد شود، چیزی که بیشترین سود از آن عاید غرب خواهد شد.

همچنین این اعمال غیرانسانی و تروریستی داعش درصدد است با به وجود آوردن موج عظیم اسلام هراسی (با توجه به پوشش وسیع رسانه‌ی جنایات این گروهک توسط رسانه‌های غربی) از روی آوردن مردم کشورهای غربی به اسلام در حالی جلوگیری نمایند که در سال‌های اخیر بیشترین موج اسلام‌گرایی در کشورهای غربی پدیدار گشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا