اختصاصی

توصیه فرماندار فریدونکنار به دستگاه های مسئول در ضرورت پیشگیری از شبیه سازی تحولات عراق و سوریه در ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، علی قاسمی در دهمین جلسه شورای اداری شهرستان فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری با اشاره به تحولات سوریه و عراق اظهار داشت: استان الانبار به پایگاه تروریست ها تبدیل گشته و گروه های تروریستی در سوریه متشکل از جریان های تکفیری و القاعده که از اتباع کشورهای اروپایی، آمریکایی و منطقه و حتی از چچن تشکیل شده اند بعد از ناکامی در سوریه در ساقط کردن دولت بشار اسد و شکست های پی در پی، عراق را محل مناسب دیگری برای ایجاد هرج و مرج و تبدیل این کشور به سوریه دیگر مناسب دیدند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از گروه های تروریستی از اعضای اروپایی و آمریکایی هستند و بعد از پایان ماموریت به کشورهای خود بر می گردند که مشکلات امنیتی برای کشورها و دولت های اروپایی ایجاد خواهند کرد.

فرماندار فریدونکنار افزود: حمایت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان مانع از سقوط بشار اسد گردید در حالیکه اوباما در دو سال قبل در آغاز بحران سوریه مدعی شد که دولت بشار اسد ظرف یک ماه سقوط خواهد کرد.

وی ادامه داد: این ناکامی به دلیل توانمندی جمهوری اسلامی حتی در شرایط تحریم اتفاق افتاد از همین رو آمریکا به جریان های تکفیری و القاعده از ناکامی در سوریه به شدت عصبانی هستند و با حضور در عراق و تلاش برای تضعیف دولت نوری مالکی در واقع به دنبال آزاردادن جمهوری اسلامی هست چرا که دولت کنونی عراق در بسیاری از موارد با سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی همراهی دارد.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: رویکرد آمریکا به جریان های تروریستی ابزاری و منفعت طلبانه است، میزان دوری و نزدیکی آمریکا با این جریانات از جمله القاعده را منافع آمریکا در ظرف زمانی تعیین می کند.

فرماندار فریدونکنار با توجه به تجربه تحولات اخیر در منطقه از جمله حضور این جریانات تروریستی در سوریه و عراق به دستگاه های امنیتی و نهادهای نظامی همچون سپاه قدس توصیه کرد: نسبت به خطر شبیه سازی تحولات سوریه و عراق توسط این گروه ها در آینده در ایران هوشیار و مراقب باشید.

وی تصریح کرد: قطعا نگاه القاعده و این جریان های تکفیری متوجه جمهوری اسلامی ایران است اما چون در مقطع کنونی توان ضربه مستقیم به جمهوری اسلامی را ندارند با ناامن کردن کشورهای پیرامون حوزه نفوذ ایران در صدد ترویج ناامنی به درون ایران هستند و ایجاد هرج و مرج و تخریب و گسترش جنگ های شهری از شیوه های این جریانات تروریستی است.

به گزارش بصیر، فرماندار فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ژنو و بحث نرمش قهرمانانه مطرح شده از سوی رهبری، اذعان داشت: این سیاست رهبری در موضع ضعف جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است و این نرمش قهرمانانه در جهت یک دیپلماسی فعال است، وارد بحث های فنی و تخصصی نمی شویم اما ایران از نفس این تعامل و مذاکره در رابطه با حقوق هسته ای ملت ضرر نمی کند، امروز آمریکا و متحدانش نیز ناچارند به این مذاکرات ادامه دهند، چرا که غرب و آمریکا به ادامه این مذاکرات نیازمندند.

قاسمی با بیان اینکه در اذهان عمومی شاید این پرسش مطرح شود که چرا با آمریکا وارد مذاکره شده ایم در حالیکه آنها ناجوانمردانه ما را از حقوق خود تحریم کرده اند، گفت: امروز تعامل و مذاکره حتی بین کشورهای متخاصم یک اصل شناخته شده در مناسبات بین المللی است و با هیچ موضوعی منافات ندارد و این مذاکره در چارچوب عزت حکمت و مصلحت صورت پذیرفت.

وی افزود: درست است که آنها ما را ناعادلانه و ناجوانمردانه تحریم کردند و سازمان ملل نیز آنها را همراهی می کند اما این مذاکرات بسیاری از موضوعات را روشن و مشخص می کند و اگر اینکار صورت نپذیرد کشورهای دیگری چون عربستان قد علم می کند، ما نیاز به واسطه نداریم و می توانیم از حقوق خود بر سر میز مذاکره دفاع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا