مایلی کهن با رضایت کتبی دایی فردا می تواند آزاد شود/وزارت ورزش درشکایت از دایی و رحیمی اشتباه کرد

‘عسکری پیش بین’ جمعه شب با بیان اینکه پس از انتشار بیانیه دایی، لایحه کتبی این رضایت نامه تنظیم و صبح اول وقت فردا(شنبه) تحویل قاضی پرونده خواهد شد به ایرنا، افزود: پس از اعلام رضایت، بلافاصله لایحه کتبی برای ارائه به قاضی آماده شد؛ اما از آنجا که به تعطیلات آخر هفته رسیدیم، این مهم صبح اول وقت فردا به اطلاع قاضی پرونده خواهد رسید.

وی اضافه کرد: براساس معمول، پس از اعلام کتبی و درخواست متهم مبنی بر تخفیف، جریمه تبدیل به جزای نقدی خواهد شد و مایلی کهن می تواند آزاد شود.

وکیل علی دایی در پاسخ به این سووال که بدین ترتیب با بخشش دایی، مایلی کهن تا زمانی که درخواست تخفیف مجازات نکند از زندان آزاد نخواهد شد، تصریح کرد: بله متهم خود نیز باید درخواستی برای تخفیف مجازات داشته باشد تا جریمه حبس به جزای نقدی تبدیل شود در غیر اینصورت متهم در زندان می ماند.

پیش بین در پاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه مراحل زندان شدن مایلی کهن به چه ترتیب بود نیز گفت: دایی از اول هم رضایت به زندانی شدن مایلی کهن نداشت، برهمین اساس حتی برای اجرای حکم هم مساعدت نکرد و من هم به عنوان وکیل در محل حاضر نشده و حکم جلب در کار نبود.

به گفته وی، در حالی که ما منتظر دریافت پاسخ مناسب مبنی بر پشیمانی داشتیم و هیچ تلاشی برای زندانی کردن وی نداشتیم؛ او خود را به زندان معرفی کرد و راهی زندان شد.

وی ادامه داد: پس از زندانی شدن مایلی کهن، سیل درخواست ها برای بخشش شروع شد و برخی از رسانه ها نیز به آن پرداختند؛ آن ها از دایی انتظار بخشش داشتند درحالی که اصلا او رضایت به چنین کاری نداشت.

پیش بین، با اشاره به اینکه دایی به احترام پیشکسوتان و تمامی کسانی از وی درخواست کردند، رضایت به بخشش داد، اظهار داشت: تمامی کسانی که تماس داشتند اعلام کردند کار مایلی کهن درست نبوده؛ با این همه از شما می خواهیم که رضایت دهید؛ در همین راستا این مهم به احترام آنان و خانواده متهم که در این مدت تحت فشار بودند؛ انجام شد.

وی ادامه داد: کشور قانون دارد و طبق قانون، افترا به دیگران جرم است و اگر فردی مرتکب این عمل شود باید مجازات شود، برهمین اساس بهتر است کسانی که به راحتی علیه دیگری حرف می زنند، مواظب گفتار و رفتار خود باشند.

وکیل دایی درپاسخ به سووال دیگری مبنی بر اینکه اگر مایلی کهن پس از آزادی دوباره مواضع خود را تکرار کند، آیا باز هم از وی شکایت خواهند کرد نیز گفت: به طور حتم شکایت خواهیم کرد، اما این بار مجرم باید بداند مراجع قضایی دیگر او را شامل عفو نمی دانند و بخششی در کار نخواهد بود؛ از طرف دیگر افکار عمومی هم دیگر این موارد را قبول نمی کنند و به دایی خرده نخواهند گرفت.

پیش بین، درباره اقدامات مشابه که از سوی برخی از بازیکنان و یا پیشکسوتان علیه دایی صورت می گیرد نیز گفت: رویه دایی سعه صدر است و نمی خواهد کار به شکایت و دادگاه کشیده شود، اما اگر کار آقایان تکرار شود به طور یقین تصمیم دیگری خواهد گرفت.

وی دراین باره به اتهامات یکی از بازیکنان هم نسل دایی در برنامه ای تلویزیونی اشاره کرد و افزود: ایراد اول به این برنامه تلویزیونی است؛چرا که نباید توهین و افترا به یک شخص حقیقی از طریق رسانه عمومی انتشار پیدا کند؛ البته انتشار از سوی رسانه های گروهی نیز تایید نمی شود.

به اعتقاد وی بهتر است همکاران رسانه ای نیز به جای افزایش تنش زایی به همگرایی روی آوردند و از طرح مسایلی که اختلاف برانگیز است خودداری کنند؛ در همین راستا پخش توهین به دایی و یا هر شخص دیگری از سوی رسانه ملی نه تنها ضرورت ندارد بلکه اقدامی ناشایست است.

وی ادامه داد: دراین مورد خاص نیز دایی دستور به سکوت داده است البته موکل بنده در دفاع از خود بعضی از موارد برخوردهای تندی هم می کند، اما در هیچ کجا شروع کننده نبوده است و فقط به برخی از اتهامات و تنها برای تنویر افکار عمومی به بعضی از آن ها پاسخ داده است.

این وکیل افزود: دایی اسطوره فوتبال ایران است و باید او را حفظ کنیم، نباید به راحتی او را از دست دهیم؛ متاسفانه برخی به دلیل تنگ نظری و حسادت به وی تهمت های ناروا می زنند این درحالی است که او در مساله های شخصی اصلا ورود نمی کند و تعصبش فقط به فوتبال است.

وی درخاتمه و در پاسخ به سووال دیگری مبنی براینکه مساله شکایت وزارت ورزش ازعلیرضا رحیمی و علی دایی مدیرعامل و سرمربی سابق پرسپولیس نیز گفت: پرونده در مراحل تحقیقاتی است؛ معتقدم وزارت ورزش در طرح این شکایت مرتکب اشتباه شد.

وکیل دایی افزود: آن ها فکر می کردند رحیمی و دایی مدرکی ندارند و به راحتی به نتیجه می رسند و این دو را محکوم می کنند.

وکیل رحیمی و دایی اضافه کرد: شهودی را به دادگاه بردیم و آنان علیه وزارتخانه و اینکه به صراحت به رحیمی گفته شده باید دایی را برکنار کنید تا به شما کمک مالی شود؛ شهادت دادند و به قرآن قسم خوردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا