سردار نقدی

هر اقدامی علیه دشمن، جهاد است/ احمدی‌روشن تجلی علم و ایمان بود

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید احمدی روشن در مسجد حظیره یزد اظهار داشت: امروز دشمن، طاغوت، ستمگران و ظالمان دنیا برای تحکیم قدرت خود به اختلاف افکنی روی آورده‌اند و گروهی را به راه‌ انداخته‌اند که زیر پای زائران عتبات عالیات بمب‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: آنها همچنین عده‌ای را اجیر کرده‌اند تا رسانه‌هایی به راه بیندازند که از تریبون آن به افراد مورد احترام اهل سنت توهین کنند و این توهین را به نام شیعه تمام کنند.

نقدی با اشاره به اهدافی که از این اقدامات دنبال می‌شود، عنوان کرد: دشمنان در صددند تا جنگ بین آمریکا و مسلمانان تبدیل به جنگ بین مسلمانان تبدیل شود اما ملت ایران بصیرت خود را بارها نشان داده‌اند و اگر صدها بمب در حسینیه‌ها و مساجد ما بگذارند، ما ذره‌ای به برادران اهل سنت خود بدبین نمی‌شویم و برادران اهل سنت نیز بدانند که اگر به افراد مورد احترام آنها توهین می‌شود، کار شیعه نیست.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز ملت‌ها بیدارند و می‌دانند که چه کسانی در عربستان به تروریست‌هایی که زیر پای شیعیان بمب می‌گذارند، پول می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما دایه‌های مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهیم و شیعه خودش بلد است چگونه به حیاتش ادامه دهد، زیرا ما با امامت و ولایت ایستاده‌ایم و دشمنان خواهند دید که شیعه و سنی در بیت‌المقدس صف به صف در کنار یکدیگر نماز خواهند خواند.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: احمدی روشن در میدان جهاد به شهادت رسید، جهاد در لفظ ما مبارزه است، اما هر اقدامی علیه دشمن و برای حفظ نظام اسلامی صورت گیرد، جهاد است.

وی با بیان اینکه اسلام منادی علم است و علم را یکی از شاخصه‌های فضیلت انسان می‌داند، بیان کرد: آمریکا بودجه‌های سنگینی صرف می‌کند تا افراد علمی و نخبگان ما را به کشورش ببرد اما دیدند که هرچه می‌برند، این مملکت به برکت اهل بیت (ع)، نخبه از آن می‌جوشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: آنها بارها ما را تحریم علمی کردند تا اسناد علمی را به ما ندهند و در مراکز مهم علمی ما را راه ندهند اما علم متعلق به همه بشریت است و منحصر به یک جامعه نیست و آنها هنوز از ابوریحان و ابوسینا و جابربن حیان ما استفاده می‌کنند و کتابش را تدریس می‌کنند، آن وقت ما را تحریم می‌کنند.

وی تصریح کرد: جوانان ما در مقابل این تحریم‌ نیز ایستادند و فریب نخوردند به همین دلیل دشمن شروع به جاسوسی در مسیر تحقیقات ما کرد و تمام تلاش خود را برای گمراه کردن متخصصان، نخبگان و دانشمندان ما به کار گرفت.

نقدی با برشمردن برخی از کارشکنی‌ها، توطئه‌ها،‌ جاسوسی‌ها و خرابکاری‌های دشمنان در مراکز علمی ما بیان کرد: جوانان ما به یکباره به علم هوافضا، نانوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای و … نرسیدند و شب و روز کار کردند و در این مسیر به واقع جهادی بزرگ انجام دادند.

وی تاکید کرد: دشمن وقتی ترفندهایش به نتیجه نرسید، دست به اسلحه برد و جوان‌های ما را به شهادت رساند، ولی خدا دشمنان ما را احمق آفریده و مردم ما روشن و هوشیار شده‌اند.

سردار نقدی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهید احمدی روشن بیان کرد: امثال احمدی روشن ثابت کردند که علم و ایمان در کنار یکدیگر بیشتر پیشرفت می‌آورد و این پیشرفت‌ها واقعی خواهد بود.

وی افزود: امثال احمدی روشن‌ها تلاش و جهاد علمی کردند و شهادتشان سند جنایت آمریکاست و این در حالی رخ داد که ایران کشوری بود که در همه امور وابسته به خارج بود، اما کم کم به جایی رسید که کشورهای قلدر، یکی و دو تا نمی‌توانستند حریفش شوند و کشورهای سوم و چهارم را به کمک گرفتند و باز هم حریف نشدند تا اینکه کشور پنجمی را به کم طلبیدند و حالا شده‌اند ۱+۵٫

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: این همه عزت و قدرت ثمره ایستادگی است زیرا در طول ۳۵ سال در مقابل شهادت فرزندانمان، تحریم‌، جنگ تحمیلی و … ایستادیم و اکنون که به پیروزی رسیدیم، نباید سست شویم.

وی تصریح کرد: با مقداری بالا و پایین شدن قیمت دلار و طلا که نباید تجربه گذشته را تکرار کنیم آنها باید تجربه‌های قبلی خود را به خاطر بیاورند که هر کس با اسلام و ولایت درافتاد، نابود می‌شود.

وی تصریح کرد: بر آنها خرده‌ای نیست، روزنامه‌هایی که دل مردم را خالی می‌کنند که باید رفت و با آمریکا سازش کرد، خرده بر آنهاست اما بدانند که ما هیچ نیازی به ابرقدرت‌ها نداریم و باید از همه چیز از نیروی انسانی، ایمان، شرایط جغرافیایی و … خود استفاده کنیم و قدردان نعمت‌های خدا باشیم.

نقدی خاطرنشان کرد: آن روز که امکانات نداشتیم، تسلیم نشدیم حال که به این جایگاه رسیدیم، تسلیم شویم، امروز روز شعار هیهات من الذله است.

وی تاکید کرد: ابرقدرت‌ها بدانند که ملت ایران تاکنون ایستاده و از این پس نیز می‌ایستد و راه را ادامه می‌دهد و به دنیا نشان می‌دهد که اسلام نه تنها با علم و اقتصاد مخالف نیست، بلکه اسلام بهترین اقتصاد و علم را برای ما به ارمغان آورده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا