امام جمعه فریدونکنار

۱۹ دی روز ایجاد انقلاب بزرگ سیاسی کشور/ در مذاکرات هسته ای خطوط قرمزها رعایت گردد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در خطبه سیاسی عبادی نماز جمعه ضمن بیان این مطلب با اشاره به پیام امام راحل به گورباچف، اظهار داشت: کارشناسان غربی در آن زمان تصور می کردند که امام از مواضع خود عقب نشینی کرده است، اما تحلیل امام از شوروی سابق و کمونیسم تحیری در جامعه بین المللی ایجاد کرد که جایگاه امام و انقلاب در میان افکار عمومی دوچندان شد.

وی تصریح کرد: نامه امام (ره) نقطه آغاز صدور انقلاب در کشورهای شمالی دنیا بود، پیش بینی و آینده نگری امام در آن نامه مشخص شد و همگان نتایج آن را مشاهده کردند و آن حرکت امام عزتی برای ما به ارمغان آورد و ما باید این عزت را برای انقلاب حفظ کنیم.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به درگذشت سید علی اکبر پرورش و سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره کرد و ضمن گرامیداشت ۱۹ دی روز قیام خونین مردم قم، عنوان داشت: ۱۹ دی روز ایجاد یک انقلاب بزرگ در نظام سیاسی کشور و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: ما باید از ۱۹ دی درس بگیریم چرا که قیام ۱۹ دی بر اساس بصیرت، دشمن شناسی و موقع شناسی بوده و امروز ما هم باید بصیر، دشمن شناس و موقع شناس باشیم.

امام جمعه فریدونکنار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکره ایران و ۱+۵ در ژنو اظهار داشت: نفاق از ویژگی های منحصر استکبار است و در این عهد نامه و تفاهم نامه هسته ای نیز متجلی شد.

وی افزود: آن روحیه پیمان شکنی، سلطه گری، دروغ گویی، زیاده خوایی و ستمگری در نهایت ذلت در وجود استکبار جهانی آشکار است به گونه ای که قراردادی را که خود امضا کرده اند با توجیه و تفسیرهای غیرمنطقی می خواهند حقوق ملت ایران را نادیده بگیرند.

جلالی در ادامه تصریح کرد: خطوط قرمزها ترسیم شده و مشخص است، بر اساس نظرسنجی هایی که آنها انجام دادند ۹۶ درصد ملت ایران طرفدار این عقیده هستند که ما تحریم های سخت را تحمل می کنیم اما از حق خود در انرژی هسته ای نمی گذریم.

امام جمعه فریدونکنار در پایان تاکید کرد: در عین حالی که از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران حمایت می نمائیم اخطار می کنیم که مواظب حرکت های منافقانه و زیاده خواهانه استکبار جهانی باشند و مبادا در اثر غفلت جزیی از آن خط قرمزها در بحث هسته ای نادیده گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا