مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران:

اعتبار بیش از یک و نیم میلیارد تومانی برای بخش‌های فریدونکنار/ لزوم مدیریت ۱۶ هزار هکتار آب‌بندان در مازندران

بصیر، جان‌الله عبدی در نشست با دهیاران و شورای اسلامی روستاهای بخش‌های مرکزی و دهفری فریدونکنار، اظهار داشت: در بخش‌های مرکزی و دهفری فریدونکنار ۲۱ هزار نفر در بیش از ۶ هزار خانواده زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال برای این دو بخش،  یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: اعتبارات روستاهای مازندران ۲ برابر افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران افزود: امسال برای نخستین‌بار در فروردین ماه به دهیاری‌ها توزیع اعتبار کردیم و اعتبارات مرحله دوم در اردیبهشت‌ماه واریز می‌شود.

عبدی با اشاره مشارکت قابل تحسین روستاها در فعالیت‌های عمرانی، خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های عمرانی روستاها با نظارت دستگاه‌های اجرایی تحقق یابد و همه دهیاری‌ها در این مسیر گام بردارند.

وی گفت: در سال ۹۳ بیش از ۲۹۰ کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران آسفالت شد و در سال جاری نیز ۴۰۰ کیلومتر آسفالت به راه‌های روستایی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه فعالیت‌های دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها باید بر اساس جدول برنامه‌ریزی شده باشد، اظهار داشت: به دنبال تدوین برنامه ۵ ساله دهیاری‌های در مازندران هستیم.

وی برتقویت ورزش روستایی و بومی محلی در مازندران تاکید کرد و یادآور شد: ۱۸ روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند که ما معتقدیم همه روستاهای مازندران این قابلیت را دارند و آثار فرهنگی، تاریخی و ملی روستاهای مازندران شناسایی و معرفی می‌شوند.

عبدی همچنین به میزبانی روستاهای مازندران از گردشگران اشاره کرد و اذعان داشت: امسال بیش از ۶ میلیون نفر از مسافرانی که وارد مازندران شدند به روستاهای استان رفتند و از قابلیت‌های این مناطق بهره‌مند شدند.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶ هزار هکتار آب‌بندان باید مدیریت شود، خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها مدت قرارداد اجاره آب‌بندان‌ها را کوتاه‌تر کنند تا مدیریت منابع بهتر انجام شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران با اشاره به اینکه منابع مالی جدیدی از سوی بانک‌ها برای طرح‌های اشتغال‌زا در روستاها تامین می‌شود، گفت: اشتغال خانگی در اولویت این طرح بوده که نرخ سود بازپرداخت این تسهیلات از چهار تا ۱۲ درصد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران با بیان اینکه دستگاه‌ها و ادوات جدید خدماتی برای روستاهای فریدونکنار تامین می‌شود، اظهار کرد: برای روستاهای مرزی استان ۲ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است تا در حوزه گردشگری تقویت شوند.

وی همچنین از بهره‌برداری ۴۰۰ واحد دهیاری در روستاهای مازندران در امسال خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا