فرماندار فریدونکنار:

به دنبال تداوم برگزاری جشنواره خوشه‌های زرین در فریدونکنار هستیم

بصیر، مهرداد ابراهیمی در جشن خرمن در سالن ورزشی شهدای ازباران، اظهار کرد: در سال‌های گذشته برخی نسبت به برنج فریدونکنار نامهربانی می‌کردندو با ایجاد شایعات زیادی به آن ضربه می‌زدند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان در این مورد با ضررهای زیادی روبه‌رو می‌شدند، خاطرنشان کرد: برنج فریدونکنار به دلایل متفاوت از جمله وجود تالاب‌، مهاجرت پرندگان، ته بند بودن در حوزه آبریز و رقم محصول بالاترین کیفیت را در ایران دارد.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: ۶۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی فریدونکنار، در کشت نخست مورد برداشت قرار گرفت و همچنین ۸۰ درصد این اراضی زیر کشت دوباره و رتون رفته‌اند.

ابراهیمی افزود: میانگین برنج مصرفی کشور ۳۲ کیلوگرم است که فریدونکنار به تنهایی برنج یک میلیون نفر ایرانی را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال برگزاری این برنامه در سال‌های آینده و تداوم آن هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره خوشه‌های زرین را به صورت بزرگ‌تر و در ساعات بیشتر در سال‌های آینده برگزار کنیم.

فرماندار فریدونکنار تاکید کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری این جلسه معرفی برنج فریدونکنار، ایجاد شادی و نشاط در بین مردم است تا کشاورزان بتوانند با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا