مسئول کانون پرورش فکری فریدونکنار:

اجرایی شدن طرح «برنج؛ کالای ایرانی» در راستای اقتصاد مقاومتی در فریدونکنار

بصیر، سیدمحمد حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: یکی از طرح‌های فرهنگی پژوهشی فرآیند محور سال ۹۵ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فریدونکنار طرح برنج، کالای ایرانی است.
وی تصریح کرد: تدوین و برنامه‌ریزی این طرح بر اساس چند موضوع مهم مانند توجه به فرموده رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و تاکید بر گسترش و تقویت تولید داخلی، اتکا و توجه فرهنگی کودکان و نوجوانان به هویت بومی مازندران، اهمیت تلاش و کسب روزی حلال، پژوهش و مشاهده علمی و عملی سیر تولید برنج از بذر تا مصرف اجرایی می‌شود.
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فریدونکنار با اشاره به ویژگی‌های این طرح خاطرنشان کرد: فرآیند محوری و عضو محوری در مسیر روند طرح، تقویت هنر مشاهده و قدرت گزارش نویسی و جمع‌آوری اطلاعات میدانی، آشنایی گام به گام با فرآیند کامل تولید برنج با مشاهده مستقیم، تولید محصولات فرهنگی و پژوهشی از جمله گزارش ها و توصیف های پژوهشی و ادبی، آشنایی کودکان و نوجوانان با نحوه معیشت و مولفه‌های فرهنگ بومی در طی بازدید‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح است.
وی با اشاره به حضور اعضای این کانون در مزارع کشاورزی در فصل نشاء، اظهار کرد: در این طرح که مخاطبان به طور مفصل با مراحل آماده سازی، کاشت، داشت، برداشت، تبدیل و نگه‌داری، عرضه و فروش برنج آشنا می‌شوند تلاش می‌کنیم که ویژگی‌هایی چون خودباوری، بردباری، کارجمعی و کنجکاوی را در این اعضا تقویت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا