نا امیدی تروریستها/ لرزه در کمربند امنیتی صهیونیستها

بصیر، عملیات ارتش سوریه در جبهه جنوبی این کشور به پیشرویهایی دست یافته است که می تواند فعالیت و حرکت گروههای مسلح مانند جبهه النصره و دیگر گروهها را محدود کند و به طرح تحمیل منطقه مرزی حائل در مسیر اردن و جولان اشغالی ضربه بزند. سقوط مواضع و تپه‌های راهبردی تحت کنترل گروههای مسلح به سرعت ادامه دارد و ارتش سوریه ابتکار عمل را به دست گرفته و در حال تثبیت مواضع نظامی در مناطق تحت کنترل در ساعات گذشته است. بازپس گیری خربه السلطان و حمریت از موفقیتهای جدید ارتش سوریه است.بهبودی شرایط آب و هوایی باعث شده است در مسیر عملیات ارتش سوریه مانعی پیش رو نباشد. شرایط مناسب جوی به شناسایی اهداف و پیشروی نیروهای عمل کننده برای تسلط بر مناطق و جستجوی آنان و پیشروی به سوی قله‌ها و تثبیت در مواضع و حمایت از پایگاههای آتشباری ارتش سوریه کمک کرده است.

تصرف تپه قرین و تپه عنتر و تپه های شرقی و غربی فاطمه در موفقیت نظامی تأثیر گذارند و باعث شده است مناطق کفر شمس و کفر ناسج در تیررس نیروهای ارتش سوریه قرار بگیرند و درگیریها در اطراف این مناطق ادامه دارد.

مناطق زیادی به کنترل ارتش سوریه در آمده است و نیروهای ارتش در حال نزدیک شدن به تپه راهبردی تل الحاره هستند. نزدیکی نیروها باعث نگرانی شدید اسرائیل و تکفیری‌ها شده است.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه سی و سه روستا را در استان حسکه این کشور آزاد کردند. توپخانه ارتش سوریه مواضع داعش را در استان حسکه به شدت گلوله باران کرد. نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای مردمی، امنیت را به سی و سه روستا در شمال شرق استان حسکه بازگرداندند.

در قامشلی نیز یگان های ارتش سوریه امنیت را به بیست و یک روستا در جنوب و جنوب شرق این استان بازگرداندند.  دهها بمب که تروریست های داعش آنها را در این روستاها کار گذاشته بودند خنثی شد. مدارک شماری از اعضای داعش از جنوب شرق آسیا در این منطقه کشف شد.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا